Grand Voyager tuli taloon, melkein kolme päivää toimi....
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 377
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#11
500km ongelmista. Kaikki toimii. Laatikko miellyttävin 4-portainen millä ajanut!
Käynnistyvyys jopa parantunut (=herkistynyt) pakkasten tultua, yöllä sentään ollut jopa kaksinumeroisia lukuja.
Lämpöä vaan saisi tulla nopeammin ja kovemmin.
Käynnistyvyys jopa parantunut (=herkistynyt) pakkasten tultua, yöllä sentään ollut jopa kaksinumeroisia lukuja.
Lämpöä vaan saisi tulla nopeammin ja kovemmin.
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
#13
Dieselit ei nykyään lämpiä kun on ilma- ja vesijäähdytys moottorissa.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 377
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#14
Kyllä tämä mun vaan ei puhalla pakkasilla kovinkaan lämmintä ilmaa edes 20-30 km ajon jälkeen.
Pikemminkin semmoista haaleaa. Ja se on kyllä lisälämmittimellä varustetulle autolle erittäin huonosti.
Tuo lisälämmitin on semmoinen perusmalli ilman ohjainta ja tuntuu aika herkästi pysyvän päällä
jo plussankin puolella. Lisäksi moottorin lämpömittari ei juurikaan normaaliajossa nouse yli 1/4 asteikossa.
Joskus harvoin vauhdikkaamman ajon yhteydessä kun pysähdytään joutokäynnille pyrkii puoleen väliin,
mutta ei ole siellä vielä käynyt. Ja tätäkin vain kelin ollessa plussan puolella, reilusti.
Sen vähän toista miljoonaa mitä henkilöauto dieseleillä ajanut on tämä huonoin lämpenemään. Mukaan luettuna ilman lisälämmittimiä olevat.
Se on tuttua ettei lämpömittari kohoa, taitaa olla riippuvainen mistä lämpö mitataan. Vaikkapa n. 2000-mallia olevissa Volkkareissa oli
tämmöinen ominaisuus, puhalsivayt kyllä paikallaankin joten kuten lämmintä, mutta mittari saattoi olla pohjassa kylmän puolella.
Tähän mun autooni on mitä ilmeisemmin vaihdettu nesteet muutama tonni sitten, en uskoisi systeemissä enää ilmaa olevan, Vaihtoehdoiksi jäänee
lämppärin kennon tukkoisuus, webaston toimimattomuus (savuttaa kyllä), joku muu...? Mä virittelen nyt alkuun jonkun tuulisuojan etusäleikön taakse jos vähän auttaisi.
Pikemminkin semmoista haaleaa. Ja se on kyllä lisälämmittimellä varustetulle autolle erittäin huonosti.
Tuo lisälämmitin on semmoinen perusmalli ilman ohjainta ja tuntuu aika herkästi pysyvän päällä
jo plussankin puolella. Lisäksi moottorin lämpömittari ei juurikaan normaaliajossa nouse yli 1/4 asteikossa.
Joskus harvoin vauhdikkaamman ajon yhteydessä kun pysähdytään joutokäynnille pyrkii puoleen väliin,
mutta ei ole siellä vielä käynyt. Ja tätäkin vain kelin ollessa plussan puolella, reilusti.
Sen vähän toista miljoonaa mitä henkilöauto dieseleillä ajanut on tämä huonoin lämpenemään. Mukaan luettuna ilman lisälämmittimiä olevat.
Se on tuttua ettei lämpömittari kohoa, taitaa olla riippuvainen mistä lämpö mitataan. Vaikkapa n. 2000-mallia olevissa Volkkareissa oli
tämmöinen ominaisuus, puhalsivayt kyllä paikallaankin joten kuten lämmintä, mutta mittari saattoi olla pohjassa kylmän puolella.
Tähän mun autooni on mitä ilmeisemmin vaihdettu nesteet muutama tonni sitten, en uskoisi systeemissä enää ilmaa olevan, Vaihtoehdoiksi jäänee
lämppärin kennon tukkoisuus, webaston toimimattomuus (savuttaa kyllä), joku muu...? Mä virittelen nyt alkuun jonkun tuulisuojan etusäleikön taakse jos vähän auttaisi.
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
#15
Olet oikeilla jäljillä siinä, miksi nykydieselit ei lämpiä, sillä kyse on lämpövoimakoneesta. Kyllä ne ennenvanhaan lämpesi.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 377
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#16
Ei kun mä olen nimenomaan toista mieltä!
Vuosituhannen vaihteessa kun dieselien tehot alkoivat kasvamaan ja samalla hukkalämpöä saatiin usein vähemmän oli näitä lämpiämisongelmia.
Hyvin nopeasti laitettiin sitten jo tehtaalla niitä lisälämmittimiä, kellolla ja ilman. Moni ei varmaan edes tajunnut semmoisen olemassa oloa autossaan.
Kulutus vaan saattoi kovilla pakkasilla tuplaantua kun sitä moottoria piti lisälämmittää lähes koko ajan. Ja siltikin se että kabiiniin saatiin edes
lämmintä muistuttavaa ilmaa saattoi kestää aika kauan. Joissain taisi olla surkeita sähkövastuksiakin luomassa lisälämpöä, näin olen ymmärtänyt.
Nyt viimeiseen 10-15 vuoteen ei näin surkeita esityksiä ole osunnut kohdalle, tosin merkkivalikoimakin josta itsellä kokemuksia on merkittävästi supistunut.
Siltikin jos polttoainekäyttöinen webasto tai vastaava ei saa kabiiniin lämmintä ilmaa niin jossain on kyllä vikaa. Itse lämpömittarin näyttämä
ei aina niin 100% korreloi tähän tapahtumaan ja suorituskykyyn. Useimmiten kyllä.
Silleen olen siis sitä mieltä ettei nykydieselit lämpene, mutta jos siellä joku lisäkamiina on sitä raskaasti verotettua polttoainetta tuhlaamassa niin kyllä
sieltä lämpöäkin pitäisi jossain vaiheessa tulla. Mulla ei tule. Mulla tulee lähinnä savua ja hurinaa.
Vuosituhannen vaihteessa kun dieselien tehot alkoivat kasvamaan ja samalla hukkalämpöä saatiin usein vähemmän oli näitä lämpiämisongelmia.
Hyvin nopeasti laitettiin sitten jo tehtaalla niitä lisälämmittimiä, kellolla ja ilman. Moni ei varmaan edes tajunnut semmoisen olemassa oloa autossaan.
Kulutus vaan saattoi kovilla pakkasilla tuplaantua kun sitä moottoria piti lisälämmittää lähes koko ajan. Ja siltikin se että kabiiniin saatiin edes
lämmintä muistuttavaa ilmaa saattoi kestää aika kauan. Joissain taisi olla surkeita sähkövastuksiakin luomassa lisälämpöä, näin olen ymmärtänyt.
Nyt viimeiseen 10-15 vuoteen ei näin surkeita esityksiä ole osunnut kohdalle, tosin merkkivalikoimakin josta itsellä kokemuksia on merkittävästi supistunut.
Siltikin jos polttoainekäyttöinen webasto tai vastaava ei saa kabiiniin lämmintä ilmaa niin jossain on kyllä vikaa. Itse lämpömittarin näyttämä
ei aina niin 100% korreloi tähän tapahtumaan ja suorituskykyyn. Useimmiten kyllä.
Silleen olen siis sitä mieltä ettei nykydieselit lämpene, mutta jos siellä joku lisäkamiina on sitä raskaasti verotettua polttoainetta tuhlaamassa niin kyllä
sieltä lämpöäkin pitäisi jossain vaiheessa tulla. Mulla ei tule. Mulla tulee lähinnä savua ja hurinaa.
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
#17
Lisälämmittimet menee hyvin kaupaksi. Tarkoituksella tehty näin,...
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#18
se on aika hitonmoinen bisnes aukko survoa jokaiseen pohjoisen dieseliin lisälämmitin.ja selviö on se,että ne vaativat huoltoa,tai jossain vaiheessa hajoavat.ja huolto kiittää,pelkkä pärstävärkin näyttö tiskillä maksaa 500euroa,sitten ruvetaan katsomaan mitä osaa laitellaan.... tosiaan on se ihme että ennen dieselitkin lämpeni...mulla bensa gv kyllä on kuin sauna kunhan lämpömittari nousee puoleenväliin,ja siinä ei kauaa menMinivanfan kirjoitti:Lisälämmittimet menee hyvin kaupaksi. Tarkoituksella tehty näin,...
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
#19
Jos Dieselmoottorin hyötysuhde on esim. 40% mikä olisi hyvin normiajossa, niin mihin ko. Lämpövoimakoneen loput 60% lämpötehosta oikein häviää? Kaiken järjen mukaan pitäisi tulla lämmintä tupaan niin että kengät sulaa lattiaan kiinni.
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
#20
onko lisälämmitin asennettu vesiventtiilin kanssa ja jos on, niin minkä tyyppisellä ratkaisulla? Voisi olla siellä ratkaisu heikkoon lisälämppärin toimintaan.I.A.T kirjoitti:Ei kun mä olen nimenomaan toista mieltä!
Vuosituhannen vaihteessa kun dieselien tehot alkoivat kasvamaan ja samalla hukkalämpöä saatiin usein vähemmän oli näitä lämpiämisongelmia.
Hyvin nopeasti laitettiin sitten jo tehtaalla niitä lisälämmittimiä, kellolla ja ilman. Moni ei varmaan edes tajunnut semmoisen olemassa oloa autossaan.
Kulutus vaan saattoi kovilla pakkasilla tuplaantua kun sitä moottoria piti lisälämmittää lähes koko ajan. Ja siltikin se että kabiiniin saatiin edes
lämmintä muistuttavaa ilmaa saattoi kestää aika kauan. Joissain taisi olla surkeita sähkövastuksiakin luomassa lisälämpöä, näin olen ymmärtänyt.
Nyt viimeiseen 10-15 vuoteen ei näin surkeita esityksiä ole osunnut kohdalle, tosin merkkivalikoimakin josta itsellä kokemuksia on merkittävästi supistunut.
Siltikin jos polttoainekäyttöinen webasto tai vastaava ei saa kabiiniin lämmintä ilmaa niin jossain on kyllä vikaa. Itse lämpömittarin näyttämä
ei aina niin 100% korreloi tähän tapahtumaan ja suorituskykyyn. Useimmiten kyllä.
Silleen olen siis sitä mieltä ettei nykydieselit lämpene, mutta jos siellä joku lisäkamiina on sitä raskaasti verotettua polttoainetta tuhlaamassa niin kyllä
sieltä lämpöäkin pitäisi jossain vaiheessa tulla. Mulla ei tule. Mulla tulee lähinnä savua ja hurinaa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa