Grand Voyager tuli taloon, melkein kolme päivää toimi....

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#241

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

No tuleepa nyt tuubaa multa. Enhän mä ole laatikkoon mitään RVS:iä laitellut niin ei niillä voi mitään osuutta olla magneetista löytyneisiin hienon hienoihin hiutaleisiin. :oops:
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#242

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Kyllä Chryslerin laatikoissa on tapana jäädä sitä harmaata muhjua magneettiin, kuulemma lähtee enimmäkseen kitkapinnoista. Sitten kun seassa on pieniä paloja nii se ei sinne kuulu, sitte on vakavammasta kyse. Varmaan siihen määrään vaikuttaa miten ajetaan. Ja tietysti vaihtovälien mitta, siis kilometreissä. Kai se on samanlaista kaikissa automaateissa.

Parhaiten sen ymmärtää onko liika liikaa kun on jo useamman kerran öljyt ja suodattimen vaihtanut, että miten paljon ja millaista tavaraa öljypohjan pohjasta löytyy. Silloin alkaa miettimään aikaa taaksepäin että miten on ajanut ja missä ja kuinka ja kuinka loota on käyttäytynyt sinä aikana ja ja ja :D

Tuossa esimerkiksi mulla on nyt tuo 2000 Neon, siihen ei liene hetkeen lootaöljyjä vaihdettu, sen verran tummat on jo. Loota kyllä muuten toimii, mutta vaihdot tahtoo nykiä liikaa.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#243

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Kyllä mun nyt täytyy semmoinen raportti antaa, että kun mun laatikossa on nyt noin puolet Mag+4 öljyä ja viime viikosta se toinen puolikas on ollut Moparia niin katosivat ne pari kolme vuotta vaivanneet 60km/h lievät tärinät. Ja niitäkään ei ollut ensimmäisten kolmen vuoden aikana mitä puhtaita Mageja käyttänyt. Niinpä olen pitänyt ominaisuutta laatikon lievänä kulumisena ja laittanut sitä pakkokolmosta päälle. Nyt ei ole ollut tarpeellista.
Eli taisi musta nyt tulla Mopar-mies mitä laatikkoöljyyn tulee.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#244

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Onpas täällä ollut hiljaista viime kuukausina! No mulla on taas kerrottavaa!

Paljon on tapahtunut ja uusi Grand Voyager CRD tullut taloon.
Vanhakin on on vielä olemassa, mutta siihen tuli käyntiongelma viime vuoden puolella reissussa ja auto on nyt Oulussa.
On ollut tosi vaikea saada ketään ammattilaista Oulusta tai muualtakaan innostumaan sitä tuomaan tänne pääkaupunkiseudulle tai kesäpaikkaan Kalajoelle jonne sitä ei ole voinut edes siirtää talven oloissa, pihaan ei yksinkertaisesti pääse.
On noilla hinausliikkeillä sen verran riittänyt tänäkin talvena tuottoisampaa hommaa ja helpommalla ansaittavaa nopeaa rahaa. Mulla on kyllä aavistus mistä käyntiongelma johtuu, parin sadan ja 3-5 tunnin homma osineen itse tehtynä, mutta taloudellisesti ei ole mielekästä alkaa sitä kenellekään korjaamolle antaa tehtäväksi. Wetteri sitä nopeasti vilkaisi ja auto kävi ja liikkui vielä tuolloin, mutta kun olisin sen myöhemmin siirtänyt autojunan kyytiin se ei enää startannut ja kotiin tuonti jäi siihen. Pari tuntia sitä yritettiin elvyttää, mutta tuloksetta. Eli Ouluun auto sitten jäi talven tullessa.

No nyt olen onnistunut aivan viime päivinä saamaan edes jonkinlaisen hinnan siirrolle, halvaksihan se ei tule jonka kyllä tiesin etukäteen. Mullahan on autossa niin paljon parin vuoden sisään uusittua osaa, että jonkin verran rahaa siihen pelastukseen kannattaa laittaa. Jos joku tietää jonkun kontaktin sellaiseen henkilöön joka asiassa voisi auttaa niin vinkkejä otetaan vastaan. Auto ei siis enää liiku omin avuin ja tarvitsisi vinssata kyytiin. Itsellä ei sitten edes riitä kortissa kirjaimet niin painavan yhdistelmän kuljettamiseenkaan. Auto siirtyisi siis varaosa-autoksi. Sitähän mä olen oikeastaan miettinyt jo aikanaan kun auton hommasin jo vuosia sitten. Eli jos auto malliltaan osoittautuisi kelvolliseksi niin hommaisin vastaavan paremmin varusteltuna. Autolle tuli paljon käyttöä remonttitarvikkeiden siirroissa tuonne Kalajoelle ja jonkin verran isomman porukoiden kuljetuksiakin vapaa-ajalla, mutta niitä ei varsinaisesti ole enää ollut. No sitten alkoivat sopivat Grand Voyager Stow & Go-mallit hupenemaan myyntilistoilta ja tuohon tuli satsattua joka vuosi jonkin jutun takia sen verran että vaihto jäi. Viime syksynä sitten kuitenkin löytyi yksi yksilö joka tarttui mukaan, siitä myöhemmin alempana. Yllätyksiä on senkin kanssa tullut kun olen alkanut hieman kaivelemaan.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#245

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Niin, tuli sitten taloon toinenkin Stow & Go Grani. Kaksi vuotta vanhempi, mutta puolet vähemmän (alle 250 000km) ajettu yksilö. Varustelu on hieman parempi, onko tämä nyt se Limited-malli....?

Saksan tuonteja tämäkin, ostin auton kosovolaiselta perheelliseltä mieheltä joka oli sillä siellä suunnalla käynnytkin jossain vaiheessa. Sielläkö sitten lienee vaihdettu tuulilasi joka ei ole EU hyväksyttyä mallia ja muutenkin osoittautui melkein vaihtokuntoiseksi kun sitä myöhemmin koitin puhdistella, sisältä ja ulkoa. Koko lasi on kuin pientä vesiputousta, pimeällä eniten haittaa jos antaa asianlaidan häiritä, ja paska jota yritin puhdistaa, lopulta ihan koneelle hioa pois, onkin siellä rakenteen sisällä. Siis oikeasti hioin ulkoa koneella nesteellä ja hienolla hiomatyynyllä semmoista hienon hiekanomaista
tuhrua pois. Ei mitään tulosta. Lisäksi pyyhkimiä on käytetty kuivana ja jäätä raaputettu hiekkaisesta lasista. Kyllähän mä koeajolla huomasin ettei se uusi ole, mutta että noin pilattu ¨tehdas¨ongelmien lisäksi. Lisäksi mukana tulleet Nokian vanhemmat Hakkapeliitta(8?) talvirenkaat oli varsin erikoisella tavalla tehty keskieurooppaan kelpaaviksi: puolet nastoista oli poistettu. Ja tässä tapauksessa ne ulkolaidan nastat.......
Ei Saksan polizei huomaa kun ohi ajaa, taakse ei kannata polizeita saada kun pysähtyy johonkin. Kosovossa ilmeisesti samat säännöt?
Hyvänä asiana on kahdet aluvanteet mukana ja kesärenkaat (paskat Ling Longit) reilulla kulutuspinnalla ja rekisteriotteeseenkin merkityillä isommilla vanteilla.

Eikä ne takalyhdytkään mitään E-hyväksyntää kertoneet. Huomasin asian kun jarruvalopoltinta piti alkaa uusimaan. Toisesta puolesta murrettu reunaa, varmaankin kammelle tukea ottaessa kun niitä lukitustappeja irroiteltu. Polttimo löytyikin sitten oikealta kappaleina sisältä, hieman ihmettelin. Syy selvisi kyllä kun uutta yritin kehikkoineen paikalleen, se ei mahtunut! Jouduin jatkamaan jonkun jo aloittamaa asennusreiän suurentamista viilalla, meiltähän tämä käy kun ei ollut varsinaisesti vaihtoehtojakaan. Tulipa siinä sitten paikattua oikean puolen kotelon yläosan reikäkin joka aiheutti erittäin potentiaalisen vesivuodon mahdollisuuden kotelon sisään. Käytin eksoottista pikaliima+ruokasooda yhdistelmää lujan lopputuloksen varmistamiseksi. Epäilen näiden takalyhtyjen kärsivän jonkinlaisesta lämpöongelmasta materiaalin kestävyyden ja muodossa pysymisen kanssa vai voisiko kiinalainen valaa valmiiksi noin ahtaan aukon ylimmäisen polttimon kohdalle.....?

Koeajolla kiinnitin myös huomion siihen ettei kickdown satasen nopudessa kytkeydy ollenkaan, siis samalla tavalla kuin ensimmäisessä yksilössäni.
Ei sillä välttämättä ole kiihtyvyyteen paljoa vaikutusta kun eihän se sillä kolmosella kiihdy kuin pari sekuntia jotenkin ja sitten onkin aika saada nelosta sisään. Lisäksi ajotyyli on saattanut vaikuttaa laatikon käyttäytymiseen, olisiko tuo pienesti virkistynyt mun ajossa isommissa nopeuksissa. Mulla ainakin tuppaa autoista renkaiden ulkokulmat perinteisesti kulumaan silleen että silmällä huomaa. Pitäisiköhän alkaa pytää säädättämään aurauksia toleranssien minimirajoille....?

Öljythän pitää sitten aina tarkistaa ja mielellään uusiakin näissä yhteyksissä! Moottoriöljyä oli tarpeeksi ja litran ylimääräistäkin jonka sitten imin ulos. Laatikossa oli vastaavasti litra liian vähän jonka taasen lisäsin. Tilasin Hobby Hallista se ison purkin Moparia. Senkin hinta noussut jo yli 100€. Sieltä itse asiassa saisi virallisesti hyväksyttyä halvempaa Valvolineakin nykyään, mutta vain litran purkeissa ja Hobby Hall suostuu lähettämään vain kaksi purkkia kerrallaan....! WTF!!


Nämä nyt noin alkuun. Autossahan ei ole isoja vikoja ilmennyt, kysymys on enemmänkin siitä miten sitä on pidetty ja muista asentajamestareiden tekemistä suorituksista. Eli auto se vaan on jatkanut antamistaan kun olen joutunut paikkoja kaivamaan auki ja jatkoa kirjoitukselle seuraa.
Viimeksi muokannut I.A.T, La Huhti 13, 2024 7:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#246

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Semmoinen harmittava takaisku käynyt ettei toi mun nyt hajonneessa Android 10 ja sittemin 11 puhelimessa ollut obd appi cdrbe three enää toiminut uudessa android 13 mallissa eikä alkanut toimimaan myöskään kun se päivittyi 14:a. Pitäisi toimia vaan ei toimi. Tabletit taas on niin vanhoja ettei niihin edes luvata ja android versio päivitystä niihin ei saa.


Edit. Appi siis asentuu ja alkaa aukeamaan mutta se jää kelaamaan sitä ensimmäistä sivua levottomana, heittää pois ja aukeaa taas nopeassa tahdissa. Ilmeiseti kehittäjä ei kuitenkaan ole tehnyt tarvittavia päivityksiä ojelmistoon...? Google Play kyllä ilmoittaa että pitäisi toimia. VMP!
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#247

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Jatketaan:

Autoon on laitettu jonkun toimesta ties minkä merkkinen 10¨ android autopääte oikein peruutuskameran kanssa. Tämä on oikein vartavasten autoon tehdyssä keskikonsolissa, takalasinpyyhin/pesin nappulat ovat nyt alalaidassa. Hieman on kiinanpojan valu jättänyt ylälaitaan rakoa, mutta kiinnitysruuvit kyllä istuvat kohdilleen. Ylempien peitetulpat kylläkin istuvat kovin tiukasti siistiä poistoa ajatellen. Lisäksi androidin käynnistyninen on kylmällä laitteella osoittautunut kovin hitaaksi, keskenjääväksi tai osittaiseksi, milloin mitenkin. Kylmästä laite ei tykkää olenkaan, siis alle +15C lämpötiloista. Kaikki saattaa olla iän mukanaan tuomaa halvan, epäilen tämän hinnan oleen luokkaa 100€, laitteen väistämättömiä ominaisuuksia. Joudun siis buuttailemaan laitetta pari kolme kertaa lähes aina seuravien 5-10 minuutin ajan ennen kuin alkaa kunnolla toimimaan ja saattaa senkin jälkeen pimentyä vielä.

Fader ei toimi totutulla tavalla, luulin aliksi johtuvan asennusvirheestä, mutta kaikki oli kyllä oikein kun laitteen kaivoin esiin. Mitä nyt muistin ylläpito ja varsinainen operointi virranottot olivat molemmat kytketty suoraan akkuvirtaan. Takakaiuttimien äänivarat osottautuivat sen verran olemattomiksi ettei niitä etupenkillä edes havaitse toimiviksi. Ensin luulin ettei niitä ole edes kytketty tai että jotain muuta on pielessä. Faderin säätäminen taakse hiljentää kaikki kaiuttimet, eteen ei varsinaisesti muuta mitään. Balance kyllä toimii etukaiuttimiin. Myöhemmin netistä selvisi että taitaa olla jonkin näistä ja vastaavista olevien tehtaalta tullut ominaisuus.... Laitteessa on sen oma antenni tuulilasissa, mutta kuuluvuus oli todella huono, vain radio Suomi kuului jotenkuten kunhan ajoi itää tai etelää kohti. Ensin luulin radion olevan kytketty auton omaan takasivulasin johtoon, mutta näin ei ollutkaan. Ja kun ihmettelin huonoa kuuluvuutta vielä kun itse sen siihen liitin niin mittauksissa paljastui ettei sivulasilta lähtevä johdonpätkä ole yhteydessä radion pään liitäntään. En tiedä miten tuo on mahdollista! Liitin sitten jo rikotun soittimen oman ikkuna-antennin takaisin, kiersin sen surkean kaapeloinnin keskikonsolin ja auton rakenteiden väliin kehälle reilun kierroksen ja kuuluvuus parani siedettäväksi! Melkoinen roskakasa tuo alkuperäinen viritelmä. Siinä mun toisessa autossa on aina ollut hyvä radion kuuluvuus JVC:n 1din mankalla ja auton omalla antennisysteemillä.

e-ville on joskus kaupannut hyvin vastaavaa soitinta, tosin ilman konsolia, ja nettisivuilla on joku tiennyt kertoa että heidän malliinsa olisi e-villellä ollut joskus joku päivitys saatavana joka korjaa tilanteen. En ole löytänyt enkä tiedä auttaisiko omassani. Ulkomaalaisilla sivuilla kerrotaan vain että on joidenkin ensimmäisten mallien komponentissa johtuva ominaisuus jolle ei voi mitään. En kyllä ymmärrä mitä siinä on ajateltu... Tuohonhan löytyisi samankokoisia sopivilla taustaruuvirei'illä olevia netistä tilattavaksi ja ilmeisesti hieman parempiakin. Oma kun on yhden gigan ramilla ja 16 gigan sisäisellä tallennustilalla. Lisäksi tuo vanhassa puhelimessani toiminut obd- appi ei asennu ainakaan tähän päätteeseen. Tämähän siis ruuvataan neljällä ruuvilla sieltä takaata uuden keskikonsolin kehikkoon kiinni, ruuvit edestä taakse kohti ohjaamoa, päin. Toisinsanoen pääte ei irtoa koko keskikonsolia poistamatta.

Takakamerakin pätki koko ajan melko pahasti vain välillä, aika harvoin, toimien ja pimeni lopulta kokonaan. Oletin vian läytyvän sieltä kameran päästä, mutta erehdyin. Siihen oli joku mestari ottanut virrat takalasinpyyhkimen moottorin johdotuksesta aika karulla tavalla. Johtojen säikeet oli paljastettu, kameran johdot kääritty ympärille ja komeus teipattu piiloon. Ei liittimiä, ei kolvauksia. Pahinta kuitenkin oli, että ilmeisesti samalla oli rikottu moottorin sähköliittimien muovikotelo niin, että pelkä nastat olivat näkyvissä ja niihin ei suoraan johdotuksen liitintä saa kiinni eli selvisi sekin miksi takalasinpyyhin ei toiminut, vettä kyllä tuli lasille. Onneksi mulla oli varastoissani ehjä toimiva moottori. Itse takakameran toimimattomuuden syyksi paljastui sitten idioottimaisesti paljaaksi jätetty, hapettunut, rca-liitin apukuskin kynnyskotelossa, siellä maton ja muiden muovien alla. Happamoituminen oli siitä sitten päässyt myös taaemman johdon liittimen pilaamaan. Tuo johtohan sisältää ¨ylimääräisenä¨ kameran herätysvirran johtimen eli tavallista rca-kaapeli ei voi sellaisenaan käyttää. Näitä on suhteellisen hintsusti kaupan ja mitankin pitäisi olla silleen sopiva ettei tartte viittä metriä ylimääräistä, johonkin asuntoutoon tai vastaavaan pidempään tarkoitettua kaapelia, viikailla auton rakenteisiin piiloon. En kylläkään ole olenkaan peretynyt autojen takakameroihin ja niiden johdotuksiin.

Tämä jatkuvasti sähköissä oleva soitin ja ehkä myöss gsm-käynnistettävä webasto, kyllä, semmoinenkin tuli auton mukana, sitten ilmeisesti ovat aiheuttaneet tarpeen jollekin jossain vaiheessa asentaa autoon kauko-ohjattavan virran sulun. Eli kaukosäätimellä saadaan akun maa katkaistua niin että kaikki lakkaa toimimasta, toimi siis ainoana radion sulkemismenetelmänäkin kunnes johdotin uudestaan. Ei ole sitten varashälytintä, ei webastoa eikä radiolla muistia. Mutta näiden cdr-mallien akkuongelma on sitten osittain ratkaistu jollain tavalla..... Mä itseasiassa luulin tuota ensin kaukokäynnistykseksi kun niitä radion johdotuksia esiin kaivelin ja hirveän johtohässäkän löysin sieltä piilottelemasta, liittyvät kapulat löytyivät sitten myöhemmin apukuskin maton alta. Katsoin parhaimmaksi poistaa koko laitteen tarpeettomana, en ollut saannut webastoa edes päälle ratin lähellä löytyneestä ohjaimesta ja sitäkin luulin alkuun auton omaksi alkuperäisen webaston ohjaimeksi. Vai onko näissä tullut jo tehtaalta tämmöisinä? No joka tapauksessa mulla ei ole sim korttiakaan siinä niin puhelimella en sitä olisi päässyt edes käyttämään. Jossain kohtaa poisto-operaatiota olen myös onnistunut katkaisemaan tai jotain muuta tekemään taittuvien peilien ohjaukselle kun nappula ei enää toimi. Pikku juttu, katsotaan kun ilmat lämpenee.

Tämä elektroniikasta. Mennään seuraavassa kirjoituksessa katsastukseen jossa kävin ja jarruihin.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#248

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Ouluun jäänelle autolle löytyi kuljetus. Saapunee heti vapun jälkeen.

No niin, vein tämän uuden tulokkaan maaliskuun lopulla katsatukseen tietäen ettei se mene läpi johtuen ABS-valon loisteesta ja seisontajarrukaan ei vaikuttanut kovin kyvykkäältä. Tein tämän kahdesta syystä: en ole viitsinyt pakkasessa ja hangessa tehdä yhtään mitään ja omaan talliinhan tuo ei oikein mahdu. Olin myös tammikuussa täräyttänyt routareikään Kehä-I:n keskiaidan vieressä sillä seurauksella että vasemmalta edestä alkoi kuulua kolinaa. Lisäksi oletin vuoden vanhan Nokialaisen nastarenkaan kärsineen kudosvaurion. En löytänyt löystynyttä niveltä tai puslaa millään niin ajattelin, että katsastuksessa se sitten selviää. Jossain vaiheessa ennen katsatusta kokeilin vaihtaa renkaan kerrallaan auton alle, mutta ¨kudosvaurio¨ ei vaan hellittänyt. Lopulta alkoi 80km/h nopeudessa veto päällä tuntumaan pientä ylimääräistä tärinää ja siinä vaiheessa olikin jo selvä että vetoakselissa on löysää. Vähänkö olin pettynyt kun katsatusmies ei mitään löysää löytänytkään ja vetoakslin vikaa se ei myöskään havainnut.

Olin tietenkin avanut takajarrut, putsanut ja voidellut ne, etenkin sen käsijarrun linkun. Ne oli taas kerran aivan jumissa, mutta muuten paremmassa kunnossa kuin toisessa autossa olivat olleet aikanaan. Onhan ne siinä kyllä vieläkin. Hämmästykseni oli suuri kun liukutapit eivät kiristyneet oikealla kierteisiinsä. Aikansa otti tajuta että siinä raudassa johon niiden tulisi kiristyä, oli liian isot kierrereiät! Jarrujen toimintaan se ei sitten ole kauheasti vaikuttanut ja pultit ovat pysyneet paikallaan tiiviiden kumien ansiosta. Eipä ollut paljon tehtävissä. En tajua mikä tässä voi olla selityksenä. Onko niitä olemassa tähän autoon muullakin koolla kuin 12x9 ja 1.25 kierteellä? Taas kaivattaisiin varaosa-autoa.....

Uusintakatsastusta en onnistunut saamaa samaan paikkaan kun meni ylimääräinen viikko oikeaa ABS-tunnistinta arpoessa ja odotellessa. Olin vanhan puhelimen appilla ehtinyt selvittämään ongelman sijainnin ja sitten täytyi vaan toivoa että vika olisi vain siinä tunnistimesssa. Tällä välin se tärinäkin oli sitten hieman pahentunut ja alkoi ilmaantumaan laajemilla nopeusalueilla. Kerroin ihan rehellisesti nämä asiat uudessa katsastuksessa tässä joviialissa paikassa jossa olin ennenkin käynyt sen vakiopaikkani lisäksi. Mies sitten haki minut hallin puolelle ja sanoi että kyllä siellä on löysä nivel ja yksi pusla. Noin muutoinhan ne ei kylläkäänsaisi katsoa kuin paikat josta edellinen katsastus pompannut. Ja joo, oikean koiranluun alanivelessä ja kallistuksenvakaajan puslassa samalla puolella oli löysää. Ja kyllähän se kolina oikin ollut hieman outo vetonivelen pitämäksi, siis ihan perinteinen kallistuksenvaakajan pusla tai koiranluu...
Juteltiin sitten siinä projekteistamme, menneistä ja nykyisistä, katsatusmiehelläkin oli kyseealaista historiaa kontollaan. Leima tuli. Kirosin kun mistään ei löydy CRD:n vasenta vetoakselia, kaikkialla lukee ei varastossa. Se on semmoisen 65cm pitkä, löytyy kaksilla eri pituuksilla. Tuolla ei liene vaikutusta sopivuuten, en vanno, mutta pari milliä on joku lyhkäisempi kuin toinen.

Nyt en oikein tiedä odottaisinko vara-autoa pohjoisesta, ottaisin siitä, vai kokoaisinko itse paloista uuden vetoakselin? Rahaahan siinä ei oikein säästy nykyään verrattuna uuden ostoon. Lisäksi pitäisi ottaa pois, purkaa ja mitata osien koko, että varmasti saa oikeat sitten maailmalta. Ja siinä menisi helposti toista viikkoa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa