#41
Lähetetty: Ke Kesä 08, 2016 3:31 pm
Tästä tulee nyt vähän tämmöinen auton minipäiväkirja kai.... Noin 7000km tullut ostamisesta joulukuussa mittariin.
Vaihdoin eilen itse moottoriöljyt ja laatikkoöljyt. Muuta hankaluutta ei ollut kuin hankalassa paikassa tiukasti kiinni kierretty öljynsuodatin.
Oli tarkoitus laitaa vanhojen m-öljyjen sekaan puhdistusainetta, vartti käyttöä ja öljyt ulos, mutta unohdin jostain syystä. Vetelen nyt sitten syksyyn
Motoxeilla, heitän puhdistusaineen ja ¨paremmat¨ öljyt sisään talveksi.
Kiinanpoika näyttää valmistaneen tällä kertaa Motonetin laatikkosuodattimen, vanha oli ilmeisen proudly made in USA. Oudon heikosti vanha ja uusi siinä roikkuu paikallaan.
Öljykylpykö sitä kelluttaa turvallisesti tärinöissä estäen putoamisen? Gummitiiviste pohjaan oli mukana, vanha peltinen oli jo luovuttamassa jäljistä päätellen, eli putsattavaa tiivistyspinnolla riitti.
Yhtään liian aikaisin ei uudet öljyt tulleet, aika ruskeaa olivat vanhat ja itse asiassa alkoi näin herkkä mies kuin minä jo ajossa huomaamaan lieviä merkkejä vaihtotarpeesta.
Yksi pohjankiinnitysruuvi ei ottanut kierteille tiukkaa ja nyt pitänee seurata valuuko tippoja. En löytänyt Motonetistä Vantaalla isoja kanistereita MAGin öljyä jossa olisi lukenut tuo ATF+4
niin otin viisi pientä purkkia. Siinä oli vain tarjolla sitä MAGin Dextronia isommassa kanisterissa. Teboilin Fluid-S lupailee sopivuutta lähes kaikkiin laatikoihin, myös ATF+4:een. En uskaltaisi laittaa.
Samoin lupailee COMMA MVATF+: Täyssynteettinen automaattivaihteistoöljy eurooppalaisiin, amerikkalaisiin ja aasialaisiin autoihin.
Sopii käytettäväksi myös ohjaustehostimissa joissa vaatimuksena on punainen ATF. Täyttää luokitukset: Dexron® II, III and VI, Ford Mercon V, MOPAR ATF +3 and +4, VW G 052 162, MB 236.6/7/10/12/14, Mitsubishi, Hyundai, Kia SP-II/SP-III/SP-IV
Nyt katosi laatikosta pienetkin empimiset ja muutoinkaan ei ole ongelmia ollut. Kilometrejä nyt 368 550. Pohjasuojalle moottorin alle pitäisi jotain keksiä.
On kolmessa osassa joista yhtä en ole nähnytkään, eli osumaa on joskus ottanut ja iso pala keskeltä puuttuu. Keydancella on tosin kerran tullut näkyviin koodi P1130 joka kai viittaa ruiskutukseen. Vaihto lähestyy.
Jarrut täytyy tarkistaa edestä ja takaa ennen kuin mitään tuhansien kilometrien lomamatkoja suunnittelee.
Vaihdoin eilen itse moottoriöljyt ja laatikkoöljyt. Muuta hankaluutta ei ollut kuin hankalassa paikassa tiukasti kiinni kierretty öljynsuodatin.
Oli tarkoitus laitaa vanhojen m-öljyjen sekaan puhdistusainetta, vartti käyttöä ja öljyt ulos, mutta unohdin jostain syystä. Vetelen nyt sitten syksyyn
Motoxeilla, heitän puhdistusaineen ja ¨paremmat¨ öljyt sisään talveksi.
Kiinanpoika näyttää valmistaneen tällä kertaa Motonetin laatikkosuodattimen, vanha oli ilmeisen proudly made in USA. Oudon heikosti vanha ja uusi siinä roikkuu paikallaan.
Öljykylpykö sitä kelluttaa turvallisesti tärinöissä estäen putoamisen? Gummitiiviste pohjaan oli mukana, vanha peltinen oli jo luovuttamassa jäljistä päätellen, eli putsattavaa tiivistyspinnolla riitti.
Yhtään liian aikaisin ei uudet öljyt tulleet, aika ruskeaa olivat vanhat ja itse asiassa alkoi näin herkkä mies kuin minä jo ajossa huomaamaan lieviä merkkejä vaihtotarpeesta.
Yksi pohjankiinnitysruuvi ei ottanut kierteille tiukkaa ja nyt pitänee seurata valuuko tippoja. En löytänyt Motonetistä Vantaalla isoja kanistereita MAGin öljyä jossa olisi lukenut tuo ATF+4
niin otin viisi pientä purkkia. Siinä oli vain tarjolla sitä MAGin Dextronia isommassa kanisterissa. Teboilin Fluid-S lupailee sopivuutta lähes kaikkiin laatikoihin, myös ATF+4:een. En uskaltaisi laittaa.
Samoin lupailee COMMA MVATF+: Täyssynteettinen automaattivaihteistoöljy eurooppalaisiin, amerikkalaisiin ja aasialaisiin autoihin.
Sopii käytettäväksi myös ohjaustehostimissa joissa vaatimuksena on punainen ATF. Täyttää luokitukset: Dexron® II, III and VI, Ford Mercon V, MOPAR ATF +3 and +4, VW G 052 162, MB 236.6/7/10/12/14, Mitsubishi, Hyundai, Kia SP-II/SP-III/SP-IV
Nyt katosi laatikosta pienetkin empimiset ja muutoinkaan ei ole ongelmia ollut. Kilometrejä nyt 368 550. Pohjasuojalle moottorin alle pitäisi jotain keksiä.
On kolmessa osassa joista yhtä en ole nähnytkään, eli osumaa on joskus ottanut ja iso pala keskeltä puuttuu. Keydancella on tosin kerran tullut näkyviin koodi P1130 joka kai viittaa ruiskutukseen. Vaihto lähestyy.
Jarrut täytyy tarkistaa edestä ja takaa ennen kuin mitään tuhansien kilometrien lomamatkoja suunnittelee.