Sivu 1/2

#1

Lähetetty: Ma Tammi 04, 2016 11:01 pm
Kirjoittaja turboapc
Vähän on hiljaista täällä puolen. eikö kukaan enää aja Peeteellä?

#2

Lähetetty: Ti Tammi 05, 2016 4:32 pm
Kirjoittaja Aapeli1
Jospa PT vähä vikainen???
Velipoika ajeli 7V (150tkm) PT:llä eikä ollut muuta remppaa kuin jakopää/jarrulaikat/palat.
Ei muuta kuin ajamisen iloa!!!

#3

Lähetetty: Ti Tammi 05, 2016 5:03 pm
Kirjoittaja PTGT
PT on hyvä peli :-)
Vähän syö niveliä jos leveät renkaat alla on kuitenkin aika raskas auto.
Mutta ainakin on erilainen kuin joku VW tai Tojo


http://ptcruiser.webs.com/apps/forums/

#4

Lähetetty: Ti Tammi 05, 2016 6:38 pm
Kirjoittaja turboapc
kiitoksia.
Tämä on vielä projektin asteella..
Tuohon sivustoon jo törmäsinkin aikaisemminkin..

Katsotaan nyt pidetäänkö tämä itsellä vai meneekö vaihtoon/myyntiin kun saan korjattua.
(tietty jos tuo turbotettu :) löytyisi vaihdossa

pitää mietiskellä sekin vaihtoehto läpi että miten olisi kivuton turbottaa tuo

#5

Lähetetty: Su Tammi 31, 2016 1:44 pm
Kirjoittaja turboapc
Päivitetäänpäs vähän tilannetta jos joku muukin uskaltautuisi tarinoimaan.

Eli ostin auton moottorin ohjainlaite vikaisena. Vaihtoon meni kuitenkin starttimoottori, syyläri, flektipaketti.
mukana seurasi 2.0 moottorin ohjainlaite jonka piti tähän sopia kuulemani/lukemani mukaan.

No minähän ohjainlaitteen koodasin autoon ja tulille lähti...
Ainoastaan nyt palaa moottorin häiriövalo (auto ilmoittaa että moottorin ohjainlaite ei saa yhteyttä vaihteiston ohjainlaitteeseen)
Eli poksi oli automaatista. myös lievää puutumista huomaa pienillä kierroksilla ja polttoaine adaptaatio pyörii 24 prosentin paikkeilla
joten hieman laihalla meinaa käydä.

2,4 ohjainlaite on jo tilattu, kertoillaan tästä lisää kun osan saan suomeen ja autoon kiinni.

Autossa oli semmoinen mielenkiintoinen ominaisuus että kun kaasua painoi auto hyökkäsi rajusti vasemmalle ja kun kaasun löysäsi niin hyökkäsi oikealle.
kuitenkin ratti kääntyi oikealle kun auto hyökkäsi vasemmalle ja päinvastoin..

Alatukivarsien puslat olivat mielessä heti vian takia. kuitenkin mitään näin massiivisen vian omaavia välyksiä en autosta löytänyt.

Ostin polyuretaanipuslat alatukivarsiin ja selitys auton käytökselle löytyi näitä asentaessa.
Vasemmalla puolella oli kulunut polyuretaanisetti ja oikealla puolen kulunut alkuperäinen pusla..

Kallistuksen vakaajan jouduin jättämään pois kun toiselta puolen napsahti tukitanko pois, vakaajaa irroitettaessa napsahti myös pari runkopulttia rikki

osia ja inspiraatiota odotellessa..

#6

Lähetetty: La Marras 26, 2016 8:48 am
Kirjoittaja turboapc
tämähän tuli kuntoon ja on jo mennyt eteenpäin.

Nyt alla perus 2.0 automaatti -01 vuosimallia.

Iso huolto pitäisi alkaa tekemään..käytössä kuitenkin koko ajan

#7

Lähetetty: Ma Joulu 19, 2016 6:43 am
Kirjoittaja turboapc
No nyt on tähän 2 litraiseen kotteroon laitettu jarrut ympäriinsä (levyt ja palat). eip ollut nämäkään kalliita, n 150 euroa kotia toimitettuna sisältäen mm käsijarrukengät ja brakecleanerin ja asennushanskat :P

Muita osia vielä ootellaan..

Keula jo kolkattaa mukavasti. ja kone/vaihteisto tärrää koko ajan ajaessa penkkiin

#8

Lähetetty: Ke Marras 08, 2017 2:49 pm
Kirjoittaja turboapc
turboapc kirjoitti: Ma Joulu 19, 2016 6:43 am No nyt on tähän 2 litraiseen kotteroon laitettu jarrut ympäriinsä (levyt ja palat). eip ollut nämäkään kalliita, n 150 euroa kotia toimitettuna sisältäen mm käsijarrukengät ja brakecleanerin ja asennushanskat :P

Muita osia vielä ootellaan..

Keula jo kolkattaa mukavasti. ja kone/vaihteisto tärrää koko ajan ajaessa penkkiin
Ja nyt on laitettu jakopää. samalla uudet tulpat ja johdot sekä venttiilikopan tiiviste ja imusarjan tiivisteet. Kaasuläppäkotelo puhdistettu ja uusi ilmansuodatin asennettu. samalla huollettu ilmastointilaite ja laitettu sisään uudet jäähdytysnesteet (huuhdeltu vanhat pois)
moottoriöljyt ja suodatin myös vaihdettu sekä orginaali chrysler vaihteistoöljy

Etualatukivarsien etummaiset ja takimmaiset puslat vaihdettu sekä etu ja taka kallistusvakaajan koripuslat ja pystytankojen puslat (myös taakse)

Tuo koneen/vaihteiston tärinä ilmenee kun kone on kylmä.. tällöin jos esim käyttää kierroksia yli 2000 rp/m niin loppuu ja taas alle 2000 rp/m alkaa
Lämpimänä häipyy, voipi olla että vaihdan jossain vaiheessa koneen ja laatikon tukikumit.
Katsotaan miten käy..

#9

Lähetetty: Ke Kesä 30, 2021 4:43 pm
Kirjoittaja Ripa
Ostin myös pt:n vojan kaveriksi, kerkesin ajaa viikon kun hajosi. Makaa nyt pajalla ja odottaa varaosaa jos jostain löytyis

#10

Lähetetty: Su Helmi 26, 2023 7:53 pm
Kirjoittaja mahimahi
Hommasin myös ensimmäisen PT Cruiserini projektiksi ja tuolla se kylmässä tallissa odottelee osia ja lämpimämpiä kelejä.
Voyager projekti saa odotella osien lisäksi valtavaa inspiraatiota, sen verran kauan se on jo seissyt paikoillaan, ettei pelkällä jarrujen herkistelyllä tule leimaa :lol: