Moikka
Itselläni on myös samainen harmittava tankkausongelma.
Kaivelin googlen syövereitä ja päädyin seuraavanlaiseen ratkaisuun.
Koska tämä on ensimmäinen postaukseni tänne, en luonnoillisesti voi liittää linkkejä sopiville sivustoille suoraan. Joten jos haluatte katsoa niitä, joutuu turvautumaan kopiointiin ja liittämiseen
Osoitteesta
http://tinyurl.com/z936gho
löysin PDF tiedoston, jonka sivulla 13 on kuva kyseisestä E.S.I.M kokonaisuudesta.
Sivulla 15 on yksityiskohta kuva E.S.I.M:stä, jossa on näkyvissä kaikki siihen kuuluvat aktiivi komponentit:
1 - Large Check Valve
2 - Switch Diagram
3 - Fresh Air Inlet
4 - Diagram
5 - Small Check Valve
6 - To the Vapor Canister
Tässä laitteen kuvaus, toisesta dokumentista kaivettuna.
The ESIM consists of housing, two check valves (sometimes referred to as weights), a diaphragm, a switch and a cover. The larger check valve seals for pressure and the smaller one seals for vacuum.
During refueling, pressure is built up in the evaporative system. When pressure reaches approximately .5 inches of water, the large check valve unseats and pressure vents to the fresh air filter.
Conversely, when the system cools and the resulting vacuum lifts the small check valve from its seat and allows fresh air to enter the system and relieve the vacuum condition. When a calibrated amount of vacuum is achieved in the evaporative
Eli avautumispaine tankatessa on 0.5 vesituumaa ja alipaineessa (esim moottorin käydessä) 2,2 vesituumaa.
Toinen potenttiaalinen kohde on sivulla 11 nähtävissä oleva filtteri. Uskon että tässä on se "sylttytehdas" joka kannattaa ekana tarkistaa.
Sipasee sieltä sisältä paperifiltterin pois ja käy tankkaamassa.
Tässä vielä linkki Chrysler workshop manuals sivustoon, jossa kuvataan työn kulku
http://tinyurl.com/hv9qdq3
Siitä selviää osan sijainti
The filter is mounted on the outside of the frame rail behind the left rear tire. Remove the wire harness retainer form the stud in front of the vent filter mount.
Taikasanoja Googlatessa
"Chrysler sebring 2007 ESIM Filter"
Ainoo, negaatio tässä on se että nämä ohjeet on bensamoottoriseen autoon, ja koska itselläni on diesel, en pane (vielä) päätä pölkylle että tämän ohjeen mukaisesesti toimittaessa ongelma ratkeaa.
Koitan kaivaa asiaa enemmän, ja postailen mitä saan selville.
Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato.
T. Rauno