2,7 Vaihdelaatikon ongelma
#1
Jäin kiinni lumeen ja yrittäessäni pois hangesta D-vaihde ei meinannut enää kytkeytyä. Vaihdatin vaihteisto-öljyt Moparin 4 n (öljyä oli laatikossa n.2l jäljellä) ja nyt 4lta 3lle vaihtaessa laatikko nykäisee välillä.. Monttööri suositteli 1000km päästä vaihdettavan uudet öljyt ja suodatin. Suodatinta en vaan löydä mistään vakioliikkeestä! onko mielestänne uusi öljynvaihto ihan järkevä ja mistähän öljynsuodatin kannattaisi hankkia?
#3
Kiitos asiallisista kommenteista Hangessa oli revittelyn jälkeen (kun olin hangessa kiinni) melkoisen paljon punaista väriä . Menin tosiaan pieneen nyrkkipajaan joka kuitenkin osasi asiansa aika hyvin. Laatikosta tuli 2l ja tyhjensivät kyllä huolellisesti ja tilalle meni 4l , joten hyvin tuli turbiinitkin valutettua. Suodatinta ei löytynyt siihen hätään mistään, joten tosiaan suosittelivat 1000km päästä uutta öljynvaihtoa. Tänään hurautin 600km reissun ja kyllä tuntui laatikko (tällä kertaa) oppineen melkoisen pehmeään vaihtoon..Sen verran mukava halppisuato tuntuu sysleri olevan, joten kyllä meinaan pitää nyt kunnossa ja tarkastaa jopa öljytkin vastaisuudessa
#4
No nyt valkeni.. kuukkelilla löysin öljyn määräksi 3,8l ja jossakin kummitteli tuo 9l, taisi tosiaan joku mainita puolivaihtoa . Tuo vuotokohta jäi vielä arvoitukseksi, mutta varmaan selviää kun tutkitaan seuraavan kerran. Nyt kuitenkin laatikko toimii yhtä pehmeästi kuin ennen. Kannattaa siis tarkistaa vaihdelaatikon öljytkin vastaisuudessa...
#5
Vielä ½ vuotta myöhemminkin loota vaihtaa oikein, eli syy oli vaihteisto-öljyn vähäisyys..Sysleri kirjoitti:No nyt valkeni.. kuukkelilla löysin öljyn määräksi 3,8l ja jossakin kummitteli tuo 9l, taisi tosiaan joku mainita puolivaihtoa . Tuo vuotokohta jäi vielä arvoitukseksi, mutta varmaan selviää kun tutkitaan seuraavan kerran. Nyt kuitenkin laatikko toimii yhtä pehmeästi kuin ennen. Kannattaa siis tarkistaa vaihdelaatikon öljytkin vastaisuudessa...
#6
Uusi talvi sama ongelma.. Öljy oli vähissä taas ja lisäyksen jälkeen 4lta 3lle vaihtaessa loota nykäsee ilkeästi.. Onko joku keksinyt konstia kuinka tuo "opetus" tapahtuu =? viimeksi korjaantui itsestään -nyt ei.Silversebring kirjoitti: Yleensä tuon lootaöljyn vaihdon jälkeen tehdään ns sopeutus vaihdelaatikon tietsikalle. Monet sanoo, että turha, mutta juurikin tuo nykäisy kielisi, että olisi kannattanut teettää. Laatikon pitäisi kyllä itsekseen oppia ja sopeutua tuohon vaihtoon, mutta tälläkin foorumilla muistaakseni ei kaikille ole näin käynyt ja on joutunut käyttämään merkkihuollossa sopeutuksessa. Itse olen tuon vaivan välttänyt käyttämällä öljynvaihdossa suosiolla merkkihuoltoa. Ei se niin paljoa kirpaise 2 vuoden välein tehtynä..
#7
Irrota akun miinuskaapeli ja odota 10-15 min ja kytke takaisin.
Tunkaa auton etupää ilmaan ja käy kaikki vaihteet läpi alusta loppuun ja lopusta alkuun
Ja jos tämä ei resetoi niin sitten tarvitaan DRB2 skanneria jolla resetoidaan tcu, löytyy
Varmaan jostain chrysleriin erikostuneelta korjaamolta tai automaattivaihteisto korjaamolta.
Tunkaa auton etupää ilmaan ja käy kaikki vaihteet läpi alusta loppuun ja lopusta alkuun
Ja jos tämä ei resetoi niin sitten tarvitaan DRB2 skanneria jolla resetoidaan tcu, löytyy
Varmaan jostain chrysleriin erikostuneelta korjaamolta tai automaattivaihteisto korjaamolta.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa