Voyagerin suurin rengaskoko?
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
#1
Kiinnostaisi, että mikä on maksimikoko, mikä mahtuu normaalisti pyörimään Voyagerissa? Onko kukaan perehtynyt aiheeseen
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
#3
Ok ja kiitos tiedosta. Loksuissa siis tilaa riittää ihan kohtuullisesti.
#4
Laitoin tuonne linkkipalstalle rengaslaskurin linkin, josta voi tsekata myös vanteen ET:n, jolla on olennainen merkitys sopivuuden kannalta
Linkki suoraan linkkipalstalle: topic670.html
Terveisin nimimerkki: "kappas ne ottaa tolppiin kiinni"
Linkki suoraan linkkipalstalle: topic670.html
Terveisin nimimerkki: "kappas ne ottaa tolppiin kiinni"
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 377
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#5
Mulla oli Volvossa kerran kesärenkaat kokoa 205 kun rekisteriotteessa oli mainittu kolme kokoa eri profiileilla joista suurin sallittu leveys 195 jos oikein nyt nämä vielä muistan.
Joskus todella harvoin saattoi rengas hiertää sisälokariin. Tuota tapahtui niin harvoin etten oikein päässyt edes jyvälle miten se tapahtui,
missä kulmassa, millaisella alustalla tai käännössä jne. Aivan todella kevyet hierron jäljet saattoi havaita kun tarkkaan katsoi.
Itse en ymmärrä miksi joku haluaisi omaan Voyageriini nykyisiä 215 leveämpiä kumeja. Ei oikein mistään kulmasta, paitsi siitä ulkonäkö, jos siitäkään, järkevän tuntuista. Ja vielä Voyagerissa...
Mutta eikös yhden vai peräti kaksi kokoa isomman saa laittaa kunhan ottaa katsastuskonttorilla hyväksynnän? Profiilisuhteiden käyttäytyminen onkin sitten alan mestareiden tietoutta.
Luulen etä joskus menee pieleen heilläkin.
Joskus todella harvoin saattoi rengas hiertää sisälokariin. Tuota tapahtui niin harvoin etten oikein päässyt edes jyvälle miten se tapahtui,
missä kulmassa, millaisella alustalla tai käännössä jne. Aivan todella kevyet hierron jäljet saattoi havaita kun tarkkaan katsoi.
Itse en ymmärrä miksi joku haluaisi omaan Voyageriini nykyisiä 215 leveämpiä kumeja. Ei oikein mistään kulmasta, paitsi siitä ulkonäkö, jos siitäkään, järkevän tuntuista. Ja vielä Voyagerissa...
Mutta eikös yhden vai peräti kaksi kokoa isomman saa laittaa kunhan ottaa katsastuskonttorilla hyväksynnän? Profiilisuhteiden käyttäytyminen onkin sitten alan mestareiden tietoutta.
Luulen etä joskus menee pieleen heilläkin.
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
#7
Kyselin suurinta rengaskokoa tällä foorumilla sen vuoksi, että SUV-luokasta löytyy esim. 225/60R17 suhteellisen edullisesti ja sopii hyvin kokonaisuuteen. 380 euroa oli hinta kumeilla. Renkaiden leveyden kasvattamisesta en kyllä innostu, mutta tuskin tehostaja pahoittaa mieltään vielä 225-leveydestä. Tietysti mitä kapeampi rengas sitä helpommalla tehostaja pääsee. Renkaan runko vaikuttaa tietysti myös tähän.
#8
Mulla oli ykköskoppasessa (-88) Voyagerissa 225/55 15" renkaat alla 8" vai olikohan 8.5" leveillä vanteilla ja ET oli joko 35 tai 30, pysyi kuvio juuri "kaarien alla" eikä mihinkään ottanut kiinni. Tilaa oli vaikka kuinka paljon ympärillä. Tuolla rengastuksella tykkäsin ajella. Leveämpiäkin kokeiltu, mutta tuli liikaa ulos lokasuojien alta. Kapeampia millä ajelin, oli 195 ja 205, korkeammalla profiililla toki kuin nuo 225:t ja tuntuma tiehen ihan eri.
Etsiskelen kolmoskoppaseen (-00) vanne/rengaspakettia, ei tarvitse olla järjettömän leveät, mutta haluiaisin pyörien ulkoreunan lokasuojan reunan tasolle
Etsiskelen kolmoskoppaseen (-00) vanne/rengaspakettia, ei tarvitse olla järjettömän leveät, mutta haluiaisin pyörien ulkoreunan lokasuojan reunan tasolle
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa