3.3 tulpat:mitä laitetaan?

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#1

Viesti Kirjoittaja masiina »

tulppien vaihto lähestyy.mitä mieltä?iridriumit toki tulee,saa rockautosta "pilkka"hintaan (kestää kuulemma 4xpitempään)+piuhat.mikä merkki paras?boch/denco/ngk?tais siellä vielä joku epämääräinenkin merkki olla.....tuo ngk ei oikein innosta jostain syystä,eikö ole enempi japsi autoihin?mitä noissa alunperin on käytetty kun ohjekirjasta ei löytynyt.entäs piuhat?katselin että kalleimmat maksaa sen 24e joten siinä turha säästellä.ja sitten itse vaihto.tässäkin on monta koulukuntaa,kaveri vaihtanut sopivilla nivelillä ilman ongelmia,toiset irroittaa pyyhkijä mekanismin,toiset ottaa imusarjan irti."paras"vaihtoehto?mä ajattelin myös samalla tilata venttiilikopan tiivisteen,vuotaa öljyä,ei oikein tarkkaan pysty paikantamaan mutta sieltä takaa jostain,joten liene paras samalla vaivalla vaihtaa.tuleeko muuten momenttiin nuo venakopan pultit?samalla lähtee tilaukseen ilman putsari+raitisilmasuodatin.laturin hihna+kiristäjä+vapaarulla.sekä ohjaustehostimen säiliö,hintaa n.12e joten vanhaa turha putsailla.(vuotaa nestettä,joten mahd.letku myös).seuraavaksi onkin sitten jarru remppa ennen katsastusta :mrgreen:
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#2

Viesti Kirjoittaja masiina »

champion mainittu.juu,ohjekirja sanoo vaihtoväliksi 153 000km :roll:
onko noissa nyt sitten hirveesti eroa esim.champion/denso?

edit:tuossa onkin hyvin sepostettu tulppien sekä tivisteen vaihto+jorinaa kärkivälistä yms.
meneekös pvc venttiilikin sitten uusiksi?

https://www.youtube.com/watch?v=pUd-9uGC5xA
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#3

Viesti Kirjoittaja masiina »

jaahas,rockautossa myydään näköjään 4 paketeissa championeita.täytyis tilata siis 8kpl,hintaa tulis n.13e kpl.paljon maksoit silveri tulpista?tällä kun hakee RE14WLPB5 tai champion 9440 tuntuu olevan kiven alla,tai sitten postikulut on liian suuret,mistä ikinä kattookaan.noita olisi saatavilla RE14WLPP5 mutta on vissiin eri tulppa?ei iridium?yks kirjain tuossa heittää....kaliithan nuo ei ole,5,5 kpl mutta postit on järkyttävät 33e.ja en mä 8 tulpalla mitään tee :lol:
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#4

Viesti Kirjoittaja masiina »

ressihän tässä tulee ja hermot menee yksien kynttilöiden kanssa :lol: ilmeisesti siis platina/tupla platina tulppa on eri kuin iridium?ja näihin vehkeisiin ilmeisesti on asennettu/suositellaan tuota platina tulppaa?niitähän kyllä löytyy rokkiautostakin.....joten tuo iridiumin metsästys on aika turhaa?tupla platina lienee riittänee?niin ja mites oli sen pcv venttiilin kanssa?se on halpaa kuin saippua ja vittumaisessa paikassa joten uusiksi vaan?ja tosiaan tuo venakopan tiiviste.mulle kävi tuo hihna homma motonetin hihnan kanssa(rullia en vaihtanut).oli tasan 2 vaihtoehtoa(kuin neuvostoliitossa)ja tietenkin just väärä.oli ihan liian pitkä,en sitten tiedä että mitä hilavitkuttimia olisi vielä pitänyt olla.mut tosiaan hihnan vaihto venyi niin pitkälle et takuu/vaihto oikeus oli sulkeutunut.(mulla olis vieläkin se hihna jos joku tarvii?)huomasin sitten vaihto vaiheessa erheen,ei muuta kuin paikalliseen varaosa liikkeeseen vanhan hihnan kanssa:mullakin satunnaisesti esim.sateella/talvella vingahtaa.onneksi ei normisti yhtään.tuo onkin hyvä tietää jotta taidan jättää hihnan oston tänne,että saa heti vaihdettua jos uudet rullat "kikkailee".toki nyt saa sillä jo paikallaan olevalla hihnalla kokeiltua onko sinnepäinkään sen jälkeen kun rullat vaihdettu.siitä sitten pienempää,isompaa tai samankokoista.missäs raitis ilma suodatin piileskelee?
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#5

Viesti Kirjoittaja masiina »

tähän ei ilmeisesti ole olemassa oikeaa vastausta joten championin tupla platinat laitan tilaukseen.pcv venttiilin vaihdan samalla.mistä tuo venakopan tiiviste kannattais hommata?rokki autossa myydään pareittain. :roll:
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#6

Viesti Kirjoittaja turboapc »

Valmistaja suosittelee platina tulppaa mutta tämän jälkeen on keksitty "parempi" tulppa joka on nimenomaan tuo iridium
aina suosin itse iridiumia, ovat toki kalliimpia

Tuli tuosta hihnahässäkästä mieleen että tuossa talvella/syksyllä laitoin gatesin hihnasarjan jossa siis välipyörä ja kiristin myös.
No nyt tuo välipyörä vikisee joskus tyhjäkäynnillä ja minusta siinä on liikaa "klappia" tuossa laakerissa..

jotta näin.. pitänee hakea tuohon laakeriliikkeestä eri välyksellä oleva laakeri..
toivotaan vaan että ei leikkaa kuumana kiinni :D
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#7

Viesti Kirjoittaja masiina »

sehän tässä on kun nuo iridiumit on halvat rockautossa,mutta kun on 4 paketeissa.siis championit nimen omaan.noita tupla platinoita saa yksittäisenä.mulla on kiinni moparin piuhat.yritin metsästää samanlaisia,rahti pilaa senkin suunnitelman.taidan tyytyä rokkiauton delcoihin.
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#8

Viesti Kirjoittaja turboapc »

laita vaan Ngk tai denson tulpat..
totta kai amerikkalainen suosii amerikkalaista, siitä tämä suositus.
ei siinä muuta ole takana.

Eikä tämä "maamoottori" muutenkaan ole ranttu tulpille :lol:
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#9

Viesti Kirjoittaja turboapc »

katohhan mokomaa, pitääpäs tutkia hieman tarkemmin asiaa..(ja laittaa eri hihna)
Tarkemmin kun ajattelee niin ei ole nyt keväällä vikissyt, eli virtaa riittänyt ja hihna ei ole luistanut??
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#10

Viesti Kirjoittaja masiina »

hyvä kun tuli puheeksi.mun täytyykiin työntömitalla mitata ensin noi rullat,ja sitten tilauksen yht.katsoa että tulee saman kokoiset,jotta olisi helpompi valita oikea hihna.on tuolla rokkilassa niin paljon halvempia kuin täällä.pitkän pohdinnan jälkeen taidan päätyä denson TT iridium tulppiin.piuhoiksi kalleimat delcot (professional).eipä kait tuossa ihmeempiä,foorumeilla vaan jotkut gm-kuskit valitelleet että ngk tulpilla syttynyt vikavaloja ja ollut "hesitade" kun kiihdyttänyt.toisilla tulpilla korjaantunut ja valot sammunut.mut täähän onkin mopari :mrgreen:

mites muuten nyt toi kärkiväli?kun muut tulpat näyttää 0.50 ja denson tulpat toinen 0.44 ja nää mitkä meinaan tilata 0.40

hihna sarjoista sen verran että halvin gatesin satsi:kiristäjä,rulla,hihna maksaa yht.46euroa.taidan ottaa tuon gatesin mikä on 86 euroa.ekait tuo 40 hintaero turhaan ole....
ja kun tuo laskee vielä postit jotenkin hassusti niin hinta ero on 30euroa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija