Vaihdelaatikko ja nopeusmittari

Vuosimallit 1996-2005
kimsoderholm
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 1
Liittynyt: Su Touko 22, 2016 1:16 pm

#1

Viesti Kirjoittaja kimsoderholm »

Moikka kaikille!
Mulla ilmeni kumma vika mun -99 2.5L Stratukseen toissapäivänä. Liikkeelle lähdössä auto nytkähti epätavallisesti ja huomasin että se ei vaihda isompaan vaan jäi kakkoselle. Eli D päällä ja auto ei vaihda jonka jälkeen käsivalintaiselle ja näytössä kakkonen. Vaikka kuinka räplää niin ei vaihda isompaan tai pienempään.
Samalla huomasin ettei nopeusmittarikaan toimi.
Sammutin auton ja käynnistin uudestaan, käsivalinnasta sain näytön liikkumaan 1.2.3 mutta liikkeelle lähtiessä nakkas kakkosen taas päälle eikä nopeusmittarikaan herännyt.
Onkohan ihan sähkövikaa vai yhdistelmä mekaanista ja sähkövikaa.
Kellää kokemuksia moisesta ongelmasta?
Pete The Finn
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 33
Liittynyt: To Syys 25, 2014 9:42 pm

#2

Viesti Kirjoittaja Pete The Finn »

Vaihteistosi menee häiriön takia ns. nilkutusmoodiin (limp mode), jolloin vain kakkonen ja pakki toimivat (ideana että auton saa ajettua huoltoon jne.). Limp mode voi johtua sinänsä lukuisista erilaisista syistä, mutta yksi niistä on, ettei vaihteisto saa tarvitsemaansa nopeustietoa anturilta, joka on se samainen anturi josta nopeustieto tulee nopeusmittarille. Haiskahtaa siis sille, että vika saattaisi nyt olla vain kyseisessä anturissa tai sen liitoksissa (jolloin kyseessä olisi myös suht huokea korjaus).

Yllä oleva perustuu lukemaani, omaa kokemusta vastaavasta ei ole. Voi olla jotain muutakin, esim. sippaamassa oleva akku voi Chryslereissä (varmaan toki muissakin autoissa) aiheuttaa kaikenlaisia aivan mystisiä sähköhäiriöitä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa