Voyagerin Dot-valot ja sumuvalot
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
#1
Tekeekö Voyagerin alkuperäisillä sumuvaloilla mitään? Kiinnostaisi laittaa tuohon jenkkituonti -98 Caravaniin orkkissumarit ja mistähän moisia löytyy? Toinen asia mikä funtsituttaa on nuo Dot-umpiot. Auto on niin vanha, että siihen ei tarvitse lain mukaan laittaa pesureita eikä säätöautomatiikkaa, jos laittaa Xenonit.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 377
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#2
Sumuvaloilla ei noin 99.8%:sesti tee yhtään mitään. Vai kuinka usein tulee ajettua niin kovassa sumussa ettei ajovaloja voi käyttää? Käytännössä siis n. max 40km/h nopeutta. Ovat enemmän ulkonäkö- ja myyntitarvike. Jos voit ajaa ajovaloja ja sumuvaloja samaan aikaan päällä pitäen et tarvitse sumuvaloja.
No, okei. Joskus vesistöisillä seuduilla on tiheitä sumuja, mutta silloinkin jos ajovalot muodostavat valkoisen seinän sumuun mennään niin hiljaa tai riskillä reunaviivaa seuraten ettei ne sumarit sitä matkan edistymistä turvallisemmaksi tai ainakaan nopeammaksi tee, oikein suunnattuna. Eikä varsinkaan omaa näkyvyyttä muille paranna. Eli oikein, oikein pahassa sumussa tai näkyvyydessä ne voivat tuntua paremmilta ajaa, tosin äärimmäisen hiljaa silloinkin, ja ainoina valoina siis.
Reilun miljoonan km kokemuksella olen ehkä kaksi kertaa ajanut olosuhteissa joissa päävalot ovat olleet ehkä näkemistä haittaavat. IKINÄ en ole ajanut olosuhteissa joissa olisin hyötynyt molemmista samaan aikaan...
Eli jos biili mielestäsi komistuu eikä haittaa silloin tällöin ehkä uusittava sumarin lasi tai koko hoito niin siitä vaan.
Tämä tietenkin vain oman kokemuksen mukaan....
No, okei. Joskus vesistöisillä seuduilla on tiheitä sumuja, mutta silloinkin jos ajovalot muodostavat valkoisen seinän sumuun mennään niin hiljaa tai riskillä reunaviivaa seuraten ettei ne sumarit sitä matkan edistymistä turvallisemmaksi tai ainakaan nopeammaksi tee, oikein suunnattuna. Eikä varsinkaan omaa näkyvyyttä muille paranna. Eli oikein, oikein pahassa sumussa tai näkyvyydessä ne voivat tuntua paremmilta ajaa, tosin äärimmäisen hiljaa silloinkin, ja ainoina valoina siis.
Reilun miljoonan km kokemuksella olen ehkä kaksi kertaa ajanut olosuhteissa joissa päävalot ovat olleet ehkä näkemistä haittaavat. IKINÄ en ole ajanut olosuhteissa joissa olisin hyötynyt molemmista samaan aikaan...
Eli jos biili mielestäsi komistuu eikä haittaa silloin tällöin ehkä uusittava sumarin lasi tai koko hoito niin siitä vaan.
Tämä tietenkin vain oman kokemuksen mukaan....
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
#3
Kiitos kommentista. Tämä sumuvalojuttu on totta että eihän niillä ihmeitä tehdä. Lähinnä tarkoitus on saada apuja surkeisiin ajovaloihin.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 377
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#4
Olet ainakin rehellinen....
Eli käyttäisit valoja juurikin siihen mihin niistä ei ole eikä niitä ole tarkoitettukaan.
Jotain muita konsteja olisi etsittävä. Lasien (muovien) hiominen, jännitteiden tarkistaminen, heijastimien uusiminen, paremmat johdotukset, aina mahdollisimman tuoreet eikä kaikista halvimmat polttimot....
Voi se umpio olla sisältäkin tasaisen likakerroksen peitossa.
Eli käyttäisit valoja juurikin siihen mihin niistä ei ole eikä niitä ole tarkoitettukaan.
Jotain muita konsteja olisi etsittävä. Lasien (muovien) hiominen, jännitteiden tarkistaminen, heijastimien uusiminen, paremmat johdotukset, aina mahdollisimman tuoreet eikä kaikista halvimmat polttimot....
Voi se umpio olla sisältäkin tasaisen likakerroksen peitossa.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 352
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3,3
- Varustetaso: Limited
#5
ei muuten maksa nuo jenkki umpiot paljon mitään tuolla rapakon takana..
Voi aina miettiä että kannattaako hioa.
jos laittaisi uudet umpiot ja samalla paremmat johdot ja ehkä laadukkaammat polttimot samalla tilaisi
Voi aina miettiä että kannattaako hioa.
jos laittaisi uudet umpiot ja samalla paremmat johdot ja ehkä laadukkaammat polttimot samalla tilaisi
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:38 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: gv
- Vuosimalli: 1999
- Iskutilavuus: 3.3
- Varustetaso: se
#6
Onks näihin pykäliin tullu jotain uutta, tai onko tulkinnat muuttuneet, ku aiemmin piti olla e-hyväksyttyä tavaraa kaikissa muissa, paitsi muuttoautoissa?
omassakin on lyhdyt sitä luokkaa, että uusia tarttis.. ei vaan kiehdo maksaa uusista melkeen 7-sataa, kun ne on kuiteskin yhtä sudet kun vanhatkin.. eli eivät valaise
omassakin on lyhdyt sitä luokkaa, että uusia tarttis.. ei vaan kiehdo maksaa uusista melkeen 7-sataa, kun ne on kuiteskin yhtä sudet kun vanhatkin.. eli eivät valaise
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
#7
Jos hioo nuo muoviumpiot esim. Rättilaikalla ja Sonax-tahnalla niin pitäisikö vielä laittaa vahaa yms. pintaan? Spray-lakka on kuulemma aluksi ok mutta kellastuu ajan mittaan. Pitää värkätä releet ajovaloihin myös. HB5/9007 polttimoita ei varmaan saa tehoversioina mistään?
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 352
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3,3
- Varustetaso: Limited
#9
tämmösiä löytyy pikaisella selailulla, en ole perehtynyt sen paremmin aiheeseen.
mutta luulisi tuohon löytyvän joku ratkaisu.
http://www.ebay.com/itm/2x-5900K-Super- ... rP&vxp=mtr
mutta luulisi tuohon löytyvän joku ratkaisu.
http://www.ebay.com/itm/2x-5900K-Super- ... rP&vxp=mtr
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
#10
Itsellä on jenkkiumpiot tuolla varastossa odottamassa. Tais maksaa noin 80€ kotiin kujetettuna ebaysta saksasta. Hengitin nuo vanhan orginaalit Motonetin Phillipsin hiomapaketilla joka on tarkotettu noiden umpioden kirkastamiseen (kahta eri hiomapaperia, puhdistusaine, hiomavaha ja kiillote). Hyvin toimi ja kirkkaat tuli. Laittomathan nuo jenkkien umpiot on kun pitäisi olla näin vanhassa e-hyväksytyt... suunnittelin kyllä laittavani ne noiden onnettomien paikalle ja niistä parkeiksi hyväksytyistä led valoista paikkaamaan jenkkiumpioiden "vajaavaisuuksia" suomen liikenteessä.
Grand Voyager 3.3LE 1996
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa