Sivu 1/1

#1

Lähetetty: To Kesä 30, 2016 5:20 pm
Kirjoittaja hepuli
Ajovalot katos ihan yhtäkkiä, luulin ekaks et polttimot olis palanut mut mitä vielä, siellä ne kiilteli uutuuttaan.

Oon koittanut että johtosarjan blukiin tulee virtaskaa mut valot ei syty lainkaan.

Mahtaisko siellä umpion sisällä olevasa johtosarjassa olla häikkää?

Olisko jollain olemassa johtosarjasta piirikaaviota ni vois premmin perehtyy tohon lamppujen sielunelämään.

#2

Lähetetty: Pe Heinä 01, 2016 11:30 am
Kirjoittaja Oldman
Mikähän on kysyjän auton malli ja ikä?

#3

Lähetetty: Ke Heinä 06, 2016 7:31 pm
Kirjoittaja hepuli
2001 2.5 crd kiisseli vehjehän se.

Nyt ehtisin testaan että jännite tulee maata vasten siihen blukiin asti mikä tulee umpion hanuriin kiinni, elikkäs vika taitaapi olla umpion johdotuksissa??

#4

Lähetetty: To Heinä 07, 2016 12:18 am
Kirjoittaja jarkko
Luultavimmin joudut vaihtamaan tämän boxin sulake/reletilan päädystä(alumiinikuorinen); bcm body control module unit.
Tarkista ensin reletilan alla olevat liittimet, voivat olla hapettuneet. Purkaamot taisivat myydä ko. Laatikkoa satkulla, hyvä jos saisit joltakin kokeiltavaksi varmuuden vuoksi.

#5

Lähetetty: To Heinä 07, 2016 4:12 pm
Kirjoittaja Dewlin
Itsellä olis kanssa tuo bcm vaihto edessä. Laiskottannu sen verran ett pitäis kattoa sen sarjanumero että osaa tilata oikeanlaisen mikä toimis heti kerralla.

#6

Lähetetty: To Heinä 07, 2016 4:34 pm
Kirjoittaja Minivanfan
Onko tarvikeXenonit kenties hajoittaneet bcm-yksiköt?

#7

Lähetetty: To Heinä 07, 2016 6:30 pm
Kirjoittaja Oldman
IPM todella syöttää ajovaloja, niinkuin edellä mainittiin. Miinus tulee rungosta.
Kannattaa tarkastaa vielä polttimot irrallaan syöttäen suoraan akusta.

Mittasit ehkä jännitteen virrattomana, jolloin mahdollinen ylimenovastuksen aiheuttama jännitteenalenema ei näy?

Jos polttimot ovat ehjät, voisi seuraavaksi syöttää plussan siitä mittaamastasi liittimen pinnistä
polttimolle ja miinuksen suoraan akusta. Jos nyt polttimo palaa, on vika maadoituspuolella ja
tekohengityksenä voi vetää ajovaloille uudet miinusjohtimet. Jos ei pala ja tällöin jännite tuossa
mittaamassasi pinnissä puotaa, kannttaa tarkastaa IPM:n liitin C1. Alla on kuva liittimestä ja
taulukosta näkyy, että ajovaloille tulee syöttö pinneistä 4, 6, 8 ja 10. Lyhyet siis pinneistä
4 (vasen) ja 10 (oikeia).

Jos pinnit ovat puhtaat ja jännite putoaa sielläkin, kun polttimo on kiinni, joutunet etenemään jarkon
ohjeiden mukaan.


Kuva

#8

Lähetetty: To Heinä 07, 2016 10:29 pm
Kirjoittaja hepuli
Polttimot on uudet ja palavat kirkkaasti kun työntää suoraan akulta.

Täytyypä koittaa metsästää se boxi jostain, se on helppo sentään vaihtaa kun ei ole kuin 4 ruuvilla kiinni.

#9

Lähetetty: To Heinä 07, 2016 10:54 pm
Kirjoittaja hepuli
Jos hankin sen uuden bcm:n niin tarviiko sitä ohjelmoida jollain tavalla??
Parilla sysleri sivustolla puhuttiin että vaatisi merkkiliikkeen ohjelmointia jotta se lähtisi toimintaan.

#10

Lähetetty: Su Heinä 17, 2016 7:45 am
Kirjoittaja jarkko
Ei tarvinnut ohjelmoida bcm:n vaihdon jälkeen, ainakaan purkaamolta käytettynä ostettua. Jos haluat muuttaa asetuksia, saattovalojen kytkeytymistä tms., toki silloin joudut käyttämään autosi ohjelmoitavana.
Tämäkään tuskin vaatii merkkiliikkeessä käyntiä. Ihan pikkukorjaamon läppärillä pääsi muuttamaan joitakin asetuksia, mm. Keskuslukko, avautuuko yhdellä painalluksella kaikki ovet vaiko vain kuljettajan puoli, jos nyt en väärin muista niin valoasetuksiakin pääsi ronkkimaan.