300C mittaristo

300C, 300M..
300cee
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Kesä 10, 2016 8:11 pm
Merkki: Chrysler
Malli: 300C
Vuosimalli: 2007
Iskutilavuus: 3.0 CRD
Varustetaso: Touring

#1

Viesti Kirjoittaja 300cee »

Elikkä ajon aikana tekee niinkuin virrat päälle asennon polttaa siis kaikkia merkkivaloja sekä mittarit käy nollassa.. Mikä mahtaa olla syyllinen. Auto on 2007 3.0 crd. Toisinaan myös abs ja srs merkkivalot välähtää käynnistyksen jälkeen.
pontevapm
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Elo 31, 2016 6:18 am

#2

Viesti Kirjoittaja pontevapm »

Akku saattaa toki olla syypää, mutta omassa autossani tapahtui vastaavan tyyppistä "virtojen katkeilua". Mittaristo lakkasi toimimasta, kaikki mittarivalot vilkkuivat, radio mykistyi, vilkut pimenivät ja peruutustutkan takalasin yläpuolella olevat ledit välähtivät. Vika tuli ja meni, katkos kesti sekunnin-pari kerrallaan. Vika paikantui omassa autossani Xenon-valojärjestelmään liittyvään sähköpurkkiin, joka sijaitsee oikeanpuoleisessa sisälokasuojassa, konehuoneessa pissapojan täyttöaukon vieressä. Musta rumasti törröttävä muovipurkki, johon menee yks johtoliitin.

Irrotin siitä johdon ja ongelma hävisi. Purkkia käytetään korjaamokäsikirjan mukaan Xenon-järjestelmän OBD-vikadiagnosointiin liittyvään tiedonsiirtoon, eikä sitä tarvita normaalissa ajossa mihinkään. Johdon voi huoletta irrottaa, eikä se vaikuta valojen tasonsäätöihin tai toimintaan. Jos autossasi on Xenonit, kanttaa tämä kikka kokeilla ihan ensimmäiseksi.
300cee
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Kesä 10, 2016 8:11 pm
Merkki: Chrysler
Malli: 300C
Vuosimalli: 2007
Iskutilavuus: 3.0 CRD
Varustetaso: Touring

#3

Viesti Kirjoittaja 300cee »

Kiitos vinkeistä pitääpä tutkia kun pääsee kotio
eewee
Jäsen
Jäsen
Viestit: 25
Liittynyt: La Joulu 17, 2016 8:49 am
Merkki: Chrysler
Malli: 300C
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.0 V6

#4

Viesti Kirjoittaja eewee »

Morjesta vaan,

Taloon tuli 2006 mallinen 300c 3.0L Diesel. Eli uusi jäsen täällä sen puolesta. Jännityksellä odottelen niitä vikoja ja kyllähän niihin jo ensikosketuksen sain sähkökatkomisella.

Valokatkaisin on modattu non-autosta -> auto asentomaiseksi, jolloin valot menee päälle auton käynnistyessä jne. Ensi havainto oli, että ajovalot sammui, seuraava havainto oli että mittaristo sammui ajossa ja palautui, eli kaikki valot syttyi hetkeksi. Varsinkin nyt kun pakkanen kävi siellä 20-30 asteessa niin katkonta yltyi.

Eilen pääsin tutkimaan asiaa.
Auto käyntiin, valot päälle ja järjestelmällisesti kaapeleita sekä sähköbokseja heiluttelemalla perästä eteen asti. Katkontaa en saanut aikaiseksi.

Kunnes nappasin auton oikealla puolella pellin alla olevan lisävirtakaapelipaikan liittimen irti (13mm kuuskanta mutteri), jotta saan sähköboxin käännettyä ylös, havaitsin, että siitä välittyy jännite koko sähköboxille. Ameriikkalaiset ovat funtsineet tämän melko kehnosti, sillä kaksi suoraa teräs pintaa vasten epäpuhtauksien ympäröimänä. Nämä liitospinnat olivat hapettuneet. Se voi olla ainakin yksi riskipaikka. Testasin vielä siten, että käynnistin auton ja nappasin kaapelin irti, pimeni mittaristo ja valot sekä iso nippu vikakoodeja.

Nyt siis testiaika käytössä ja tarkastellaan miten homma toimii.

Tuo edellisen postin vinkki valojen boxin kaapelin irroittamisesta on seuraava johon kiinnitän huomiota jos tästä keksinnöstä ei apua ollut.

EeWee
eewee
Jäsen
Jäsen
Viestit: 25
Liittynyt: La Joulu 17, 2016 8:49 am
Merkki: Chrysler
Malli: 300C
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.0 V6

#5

Viesti Kirjoittaja eewee »

Jatkoa edelliseen.

Rouwa ilmoitti, että tänään ajovalot auto-asennossa sammuivat parikin kertaa.

Tänään vaihdettu uusi ajovalokytkin, sellanen jossa AUTO asento vakiona ja sumarit saa päälle painamalla sitä pyöreää namiskaa.
Tässä uudessa on tosiaan yksi pinni enemmän liittimelle.

Testataan testataan.

Ja sitten vikana on se boxin kaapeli irti.
eewee
Jäsen
Jäsen
Viestit: 25
Liittynyt: La Joulu 17, 2016 8:49 am
Merkki: Chrysler
Malli: 300C
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.0 V6

#6

Viesti Kirjoittaja eewee »

Ja niin siinä vaan kävi, että valot alkoivat jälleen pätkimään.

Irroitin johdon siitä mustasta möykystä joka on siinä oikeen etuloksun päällä.

testataan
eewee
Jäsen
Jäsen
Viestit: 25
Liittynyt: La Joulu 17, 2016 8:49 am
Merkki: Chrysler
Malli: 300C
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.0 V6

#7

Viesti Kirjoittaja eewee »

Johto irroitettu ja silti pätkintää tapahtuu.

Eli kysymyksessä on mittariston virran pätkiminen. Jos valot on kytketty automaatille, simahtaa myös ajovalot, mutta jos valot on kytketty ON asentoon jää valot palamaan mutta mittaristo buuttaa ittensä.

Johtoja on varmaan monta ja maadoituspisteitä joita alkaa tutkimaan, mutta onko antaa vinkkiä.

Mittariston maadoitus/jännitteensyöttö??

Lueskelin 300forumia ja puhutaan akusta ja jännitteen noususta ja laskusta. Muistaakseni joskus joku opasti tarkastamaan jotain tiettyjä kaapeleita/maadoituksia, mutta nyt en löydä sitä viestiä.


Nyt löyty

http://www.chryslerforum.com/forum/chry ... fica-5302/

liitty tosin pacificaan
eewee
Jäsen
Jäsen
Viestit: 25
Liittynyt: La Joulu 17, 2016 8:49 am
Merkki: Chrysler
Malli: 300C
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.0 V6

#8

Viesti Kirjoittaja eewee »

Morjes taas,

Nyt on kuulkaas ideat vähissä.

Se mitariston pätkiminen, eli aivan kuten mittaristo buuttaa ittensä kesken ajon, vaivaa jälleen. Se tekee sitä todellakin satunnaisesti. Moottoritilasta, kojetaulun sisältä ja auton peräpäästä oon väännelly johtoja ja yrittänyt saada reaktiota aikaiseksi mutta ei millään.

Edelleenkin kun oli kova pakkanen ja auto seisoi ruuhkassa, alkoi kojetaulu välkkyä tuon tuosta ja nyt juurikin tänäiltana välkähti taas kerran rouwan tullessa töistä kotiin.

Onko ideoita?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa