300M 2.7l EER vesipumppu

300C, 300M..
rantpe
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 383
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2016 5:37 pm

#1

Viesti Kirjoittaja rantpe »

Kertokaa mitä mieltä tai kokemusta ,olen ajatellut vaihtaa vesipumpun kaikenvaralta ettei pääse yllättämään vesivuodolla ja moottori vauriolla . Jos vaihtaisin vain vesipumpun ja tarvittavat tiivisteet ilman ketjun pois ottamisella? Kilometrejä kuitenkin suht,vähän. Henkimaailman "juttu"= Pyydän vastauksia moni on varmaan tehnyt saman jutun mutta miten paras tulos?
VintageSpeed
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 45
Liittynyt: Ma Huhti 27, 2015 1:56 pm

#2

Viesti Kirjoittaja VintageSpeed »

Ketju on otettava pois jotta sen pumpun saa vaihdettua. Yleensä järkevintä varmaan on samalla vaihtaa ketju, laahurit, pumppu ja kiristin koska ne kuitenkin on kuluvia osia ja toi on aikaavievä remontti.

Tuntuu hyvältä jos joutuukin aukasemaan taas uudestaan parin kuukauden päästä jos kiristäjä tai laahuri pettää.

Pumpun vaihtoon menee 8 tuntia ja 9 tuntia jos laittaa muut hilppeet.

Nokka-akselin tai kampiakselin rattaita ei tarvitse vaihtaa ainakaan korjaamokäsikirjan mukaan, mutta tietysti nekin kuluu pariksi sen ketjun kanssa.
rantpe
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 383
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2016 5:37 pm

#3

Viesti Kirjoittaja rantpe »

Moi.kitos vastauksesta, olen tässä jo kysellyt osien hintoja , venttiilikopat joutuu poistamaan tieltä ,ei taida onnistua ilman imusarjan irroitusta? Kerrotko onko muuta mitä pitäisi huomioida? T.pekka
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija