Sebringiä ostamassa?

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
Coco
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 56
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#1

Viesti Kirjoittaja Coco » La Helmi 18, 2017 10:09 am

Tervehdys palstaveljet!

Autokuumetta tuossa pukkaa jonkin verran näin kevään korvalla, ja näin piintyneenä Chrysler -hemmona on alkanut tuo Sebring, 2,7 koneella, kiinnostaa. Aikaisemmin ollut parin Neonia, ja tällä hetkellä on Stratus 2,5l koneella käytössä.

Joitain kysymyksiä esittäisin Sebringeihin paremmin tutustuneilta; elikkäs talviautona, onko lämpöä piisannut kovilla pakkasilla, lähteekö nöyrästi käyntiin? Lueskelin myös, että vesipumpun vaihto on melkoinen operaatio, kuinka usein, eli missä kilometreissä tuo tulisi vaihtaa?
Miten on muuten moottorin kestävyyden laita, ilmeisesti öljynvaihtoväli on tarkka, samoin öljyn laatu?

Alusta lienee aika pitkälti sama Stratuksen kanssa, tutun näköisiä osia mitä olen kuvista hieman katsellut.

Silversebring
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 323
Liittynyt: Pe Syys 26, 2014 9:47 am

#2

Viesti Kirjoittaja Silversebring » La Helmi 18, 2017 11:10 am

Kahden sebringin kokemuksella vastaan. Lämpöä piisaa pakkasilla. Joskin lämpenee mielestäni hitaammin, kuin jotkut autot. Käyntiin lähtee, kunhan on huollettu ajallaan (tulpat, akku ym)
Ekalla sebringillä ajettiin 120tkm- 200tkm väli ja ei tarvinnut pumppua vaihtaa. Toisella ajettiin vain 64tkm- 100tkm väli eikä murheita. Öljyt vaihdoin 10tkm välein. Ekassa käytin Mobilin 5W-50 synteettisiä ja toisessa Valvoline 5W-40 MaxLife öljyä. Tärkein vaihto on kuitenkin lootaöljyt ja suodatin. Vähintään ohjekirjan vaihtoväli, mutta mieluummin 2 vuoden välein vaikka ei aja, kuin 10tkm vuodessa. Lootaöljynä ainoastaa omaa MoPar atf+4 öljyä. Ei ole niin kallista, jotta kannattaa riskeerata.

Alustaan menee yleensä raidetangon päätä palloniveltä ym. Samat murheet kuin kaikissa etuvetoisissa autoissa, kun keula on painava.

Osia saa helposti Suomesta, virosta, jenkeistä ym.
Renault megane 1,4 vm 2002
Chevrolet Malibu 2,4 vm 2013 (emännän)
Chrysler voyager 3,3 2006

Coco
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 56
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#3

Viesti Kirjoittaja Coco » La Helmi 18, 2017 2:02 pm

Kiitos Silversebring vastauksesta. Osien hintoja kannattaa tosiaankin vertailla, varsinkin ulkomailta saa joskus todella edullisesti tilattua.

karpaasi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 2:30 pm
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#4

Viesti Kirjoittaja karpaasi » Ma Helmi 20, 2017 6:15 pm

Sisäkorkeus ja penkin säätö taaksepäin ovat sebussa luvalla sanoen ihan paskat. Itse ole 181cm ja kaipaisin muutamaa senttiä lisää etenkin tuohon taaksepäin menoon. Startuksessa on parempi penkki ja itselläni 2 litraisissa myös yli litran pienenmpi kulutus. Stratuksen valot ovat sitten puolestaan sovpivat Lapin kesään, talven pimeällä niillä ei näe edes kuolinsyytään onnettomuustilanteessa.

Coco
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 56
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#5

Viesti Kirjoittaja Coco » Ma Helmi 20, 2017 8:36 pm

Stratuksen valot tosiaan ihan merkkilampun veroiset! :D Onko Sebun säädöt todellakin huonommat kuin Stratuksessa. Hmm. Täytyy tutustua jakkaraan jahka pääsen nokikkain Sebun kanssa. Tärkeitä asioita kyllä, kiitos tiedosta karpaasi.

Silversebring
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 323
Liittynyt: Pe Syys 26, 2014 9:47 am

#6

Viesti Kirjoittaja Silversebring » Ti Helmi 21, 2017 8:29 am

Tuohon penkin säätöön, niin olen myös 181cm pitkä ja eipä tarvinnut penkkiä edes lähelle taka-asentoa laittaa. Ei millään pahalla, mutta kokemukseni mukaan suurin osa kuskeista laittaa penkin liian taakse. Sitten ei tiukassa paikassa pystytä pyörittämään rattia ja metsähällituksen puolelle mennään. Helppo testi on, että istuessasi penkillä pystytkö yhdellä kädellä pyörittämään rattia ääriasennosta toiseen ilman että selkää tarvitsee irrottaa selkänojasta. Tosipaikassa näet painat jarrua ja selkäsi painuu selkänojaa vasten, jos et sieltä yllä rattiin niin peli on menetetty. Samoin jos penkki on liian takana ei jarrulle saa tarpeeksi voimaa.

Tietenkin taitava ja ennakoiva kuljettaja ei ajaudu tuolleiseen tilanteeseen, mutta itse en taida ola sellainen.
Renault megane 1,4 vm 2002
Chevrolet Malibu 2,4 vm 2013 (emännän)
Chrysler voyager 3,3 2006

cdv70
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 57
Liittynyt: Su Loka 12, 2014 9:51 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2,7
Varustetaso: Touring

#7

Viesti Kirjoittaja cdv70 » Ti Helmi 21, 2017 10:25 am

Yksi Sebring on ollut ja toinen on edelleen. Ensimmäinen oli 01 ja tämä nykyinen 06. Molemmat 2,7 koneella. Olen molempiin ollut ihan tyytyväinen. Kun tyytyy vähempään, niin ei tarvitse valittaa. :) Vanhempi oli käytössä 05-08 ja kilometrit 84 000- 144 000. Tämä nykyinen ostettu 08 kilometreillä 57 000. Nyt mittarissa 178 000. Molempiin uusittu raidetakojen ulommat päät. Uudempaan jarrupalat joka nurkkaan ja etulevyt sekä laturi. Myös se muovinen vesilekuhärpäke missä on kiinni lämppärin anturi. Lämppärin taustavalojen polttimot ja muita polttimoita. Viidesti on tullut vikakoodi. 137 kolmesti ja 138 kahdesti. Kostealla kelillä ja moottorin pesun jälkeen. Valo poistettu kaapeli irroittamalla konehuoneesta pariksi minuutiksi. Huollot olen tehnyt itse huolto-ohjelman mukaan. Vanhemmassa öljyt 12 000km välein ja uudemmassa 15 000km välein. Laatikko öljyistä totean vain, että kolme kavereista ajaa Motonetin, Moparin laatuvaatimukset täyttävällä liukasteilla ilman ongelmia. Ja niin myös tulen itse tekemään jos vielä tulee tarve laatikkoöljyt vaihtaa. Kulutukset liikkuu kympin päälle. No nyt joku siellä huutaa että menee seiskalla. Minä en mittaa kulutusta sukka jalassa ajaen Inariin ja takas, vaan ihan laskettuja kulutuksia. Niistä löytyy valokuvia. Linkki on jossain toisessa ketjussa. Helppo hoitoinen vähä vikainen. Käypänen kärry.

karpaasi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 2:30 pm
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#8

Viesti Kirjoittaja karpaasi » To Helmi 23, 2017 6:37 am

Omassani on myös Motonetin öljyt laatikossa. Helppo homma vaihtaa itsekin, jos on tilat. Hyvin toimii niillä. Moottoriin olen laittanut Chevyn öljyä, eikä siinäkään mitään moitetta ole. Tosin oma on 2 litran myllyllä. Parin tonnin autoihin ei kannata turhia hifistellä.

Sysleri
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: To Maalis 03, 2016 11:32 am

#9

Viesti Kirjoittaja Sysleri » Pe Helmi 24, 2017 11:34 am

Ensimmäinen 2,7l sebu Minulla, 185cm pitkänä löydän oikein mukavan ajo-asennon ja (sähkö) penkkiä ei tarvitse edes laittaa taakse. n.50tkm. ajettu ja sinoa "vika" on ollut vaihdelaatikon öljyt. Öljyjen kanssa ei kannata yhtään nuukailla-on tosi tarkka öljyistä ja varsinkin öljyn tasosta. Valot on kyllä surkeat ja umpiot naarmuiset ja edes 100w veneilypolttimot ei auta. Kulutus +10l/100km ja verot yli 400€ vuodessa mutta kun muut korjauskulut yhteensä 20€ niin edullisia ja mukavia kilometrejä (toistaiseksi)

Coco
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 56
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#10

Viesti Kirjoittaja Coco » Pe Helmi 24, 2017 8:15 pm

Sysleri kirjoitti:Ensimmäinen 2,7l sebu Minulla, 185cm pitkänä löydän oikein mukavan ajo-asennon ja (sähkö) penkkiä ei tarvitse edes laittaa taakse. n.50tkm. ajettu ja sinoa "vika" on ollut vaihdelaatikon öljyt. Öljyjen kanssa ei kannata yhtään nuukailla-on tosi tarkka öljyistä ja varsinkin öljyn tasosta. Valot on kyllä surkeat ja umpiot naarmuiset ja edes 100w veneilypolttimot ei auta. Kulutus +10l/100km ja verot yli 400€ vuodessa mutta kun muut korjauskulut yhteensä 20€ niin edullisia ja mukavia kilometrejä (toistaiseksi)
Mukava kuulla että pitemmätkin mahtuu ajelemaan, itse lähes samanpituinen... Öljyt tosiaan kannattaa vaihdella ajallaan ongelmien välttämiseksi.

Verottaja tosiaan rankaisee ankaralla kädellä Sebulla ajavia, näin olen havainnut, mutta ehkä sitten kuitenkin kyyti on sen arvoista. Mahdollisesti ens viikonloppuna pääsen testaamaan mahdollista tulevaa kulkuneuvoani!

Eikös muuten noita umpioita voi hioa kirkkaiksi, ainakin itse aikanaan Neonista kiillottelin vesihiomapaperilla ja lopuksi jollain tahnalla?

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa