Sebringiä ostamassa?

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
Coco
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 80
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#1

Viesti Kirjoittaja Coco »

Tervehdys palstaveljet!

Autokuumetta tuossa pukkaa jonkin verran näin kevään korvalla, ja näin piintyneenä Chrysler -hemmona on alkanut tuo Sebring, 2,7 koneella, kiinnostaa. Aikaisemmin ollut parin Neonia, ja tällä hetkellä on Stratus 2,5l koneella käytössä.

Joitain kysymyksiä esittäisin Sebringeihin paremmin tutustuneilta; elikkäs talviautona, onko lämpöä piisannut kovilla pakkasilla, lähteekö nöyrästi käyntiin? Lueskelin myös, että vesipumpun vaihto on melkoinen operaatio, kuinka usein, eli missä kilometreissä tuo tulisi vaihtaa?
Miten on muuten moottorin kestävyyden laita, ilmeisesti öljynvaihtoväli on tarkka, samoin öljyn laatu?

Alusta lienee aika pitkälti sama Stratuksen kanssa, tutun näköisiä osia mitä olen kuvista hieman katsellut.
Coco
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 80
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#2

Viesti Kirjoittaja Coco »

Kiitos Silversebring vastauksesta. Osien hintoja kannattaa tosiaankin vertailla, varsinkin ulkomailta saa joskus todella edullisesti tilattua.
karpaasi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 2:30 pm
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#3

Viesti Kirjoittaja karpaasi »

Sisäkorkeus ja penkin säätö taaksepäin ovat sebussa luvalla sanoen ihan paskat. Itse ole 181cm ja kaipaisin muutamaa senttiä lisää etenkin tuohon taaksepäin menoon. Startuksessa on parempi penkki ja itselläni 2 litraisissa myös yli litran pienenmpi kulutus. Stratuksen valot ovat sitten puolestaan sovpivat Lapin kesään, talven pimeällä niillä ei näe edes kuolinsyytään onnettomuustilanteessa.
Coco
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 80
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#4

Viesti Kirjoittaja Coco »

Stratuksen valot tosiaan ihan merkkilampun veroiset! :D Onko Sebun säädöt todellakin huonommat kuin Stratuksessa. Hmm. Täytyy tutustua jakkaraan jahka pääsen nokikkain Sebun kanssa. Tärkeitä asioita kyllä, kiitos tiedosta karpaasi.
cdv70
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 64
Liittynyt: Su Loka 12, 2014 9:51 pm

#5

Viesti Kirjoittaja cdv70 »

Yksi Sebring on ollut ja toinen on edelleen. Ensimmäinen oli 01 ja tämä nykyinen 06. Molemmat 2,7 koneella. Olen molempiin ollut ihan tyytyväinen. Kun tyytyy vähempään, niin ei tarvitse valittaa. :) Vanhempi oli käytössä 05-08 ja kilometrit 84 000- 144 000. Tämä nykyinen ostettu 08 kilometreillä 57 000. Nyt mittarissa 178 000. Molempiin uusittu raidetakojen ulommat päät. Uudempaan jarrupalat joka nurkkaan ja etulevyt sekä laturi. Myös se muovinen vesilekuhärpäke missä on kiinni lämppärin anturi. Lämppärin taustavalojen polttimot ja muita polttimoita. Viidesti on tullut vikakoodi. 137 kolmesti ja 138 kahdesti. Kostealla kelillä ja moottorin pesun jälkeen. Valo poistettu kaapeli irroittamalla konehuoneesta pariksi minuutiksi. Huollot olen tehnyt itse huolto-ohjelman mukaan. Vanhemmassa öljyt 12 000km välein ja uudemmassa 15 000km välein. Laatikko öljyistä totean vain, että kolme kavereista ajaa Motonetin, Moparin laatuvaatimukset täyttävällä liukasteilla ilman ongelmia. Ja niin myös tulen itse tekemään jos vielä tulee tarve laatikkoöljyt vaihtaa. Kulutukset liikkuu kympin päälle. No nyt joku siellä huutaa että menee seiskalla. Minä en mittaa kulutusta sukka jalassa ajaen Inariin ja takas, vaan ihan laskettuja kulutuksia. Niistä löytyy valokuvia. Linkki on jossain toisessa ketjussa. Helppo hoitoinen vähä vikainen. Käypänen kärry.
karpaasi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 2:30 pm
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#6

Viesti Kirjoittaja karpaasi »

Omassani on myös Motonetin öljyt laatikossa. Helppo homma vaihtaa itsekin, jos on tilat. Hyvin toimii niillä. Moottoriin olen laittanut Chevyn öljyä, eikä siinäkään mitään moitetta ole. Tosin oma on 2 litran myllyllä. Parin tonnin autoihin ei kannata turhia hifistellä.
Sysleri
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: To Maalis 03, 2016 11:32 am

#7

Viesti Kirjoittaja Sysleri »

Ensimmäinen 2,7l sebu Minulla, 185cm pitkänä löydän oikein mukavan ajo-asennon ja (sähkö) penkkiä ei tarvitse edes laittaa taakse. n.50tkm. ajettu ja sinoa "vika" on ollut vaihdelaatikon öljyt. Öljyjen kanssa ei kannata yhtään nuukailla-on tosi tarkka öljyistä ja varsinkin öljyn tasosta. Valot on kyllä surkeat ja umpiot naarmuiset ja edes 100w veneilypolttimot ei auta. Kulutus +10l/100km ja verot yli 400€ vuodessa mutta kun muut korjauskulut yhteensä 20€ niin edullisia ja mukavia kilometrejä (toistaiseksi)
Coco
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 80
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#8

Viesti Kirjoittaja Coco »

Sysleri kirjoitti:Ensimmäinen 2,7l sebu Minulla, 185cm pitkänä löydän oikein mukavan ajo-asennon ja (sähkö) penkkiä ei tarvitse edes laittaa taakse. n.50tkm. ajettu ja sinoa "vika" on ollut vaihdelaatikon öljyt. Öljyjen kanssa ei kannata yhtään nuukailla-on tosi tarkka öljyistä ja varsinkin öljyn tasosta. Valot on kyllä surkeat ja umpiot naarmuiset ja edes 100w veneilypolttimot ei auta. Kulutus +10l/100km ja verot yli 400€ vuodessa mutta kun muut korjauskulut yhteensä 20€ niin edullisia ja mukavia kilometrejä (toistaiseksi)
Mukava kuulla että pitemmätkin mahtuu ajelemaan, itse lähes samanpituinen... Öljyt tosiaan kannattaa vaihdella ajallaan ongelmien välttämiseksi.

Verottaja tosiaan rankaisee ankaralla kädellä Sebulla ajavia, näin olen havainnut, mutta ehkä sitten kuitenkin kyyti on sen arvoista. Mahdollisesti ens viikonloppuna pääsen testaamaan mahdollista tulevaa kulkuneuvoani!

Eikös muuten noita umpioita voi hioa kirkkaiksi, ainakin itse aikanaan Neonista kiillottelin vesihiomapaperilla ja lopuksi jollain tahnalla?
Coco
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 80
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#9

Viesti Kirjoittaja Coco »

No niin, löytyipä sitten oikeat lääkkeet autokuumeeseen. Nyt saa onnitella uudenkarhean Sebun (2004, 117 000km) uutta omistajaa.

Auto tuntuu todella jämäkältä, ja vaikka joku täällä moitti kuskin penkin säätöjä, niin kyllä ne Stratuksen jälkeen ovat todella hyvät ja monipuoliset. Täytyy tässä hieman tutustua lähemmin uuteen ajokkiin, mutta ensivaikutelma vei todellakin mennessään! :o
TLI
Jäsen
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: To Joulu 31, 2020 5:03 pm

#10

Viesti Kirjoittaja TLI »

Sebringin osto kävi mielessäni jo vuonna 2014, kun paikallisessa liikkeessä oli jopa 2 kpl tarjolla. Ensimmäisellä kävimme koeajolla, mutta ilmastointi ei toiminut ja vaimo ei oikein autosta innostunut. Toisen koeajo tyssäsi rikkinäiseen akkuun ja sitten vielä puhelimitse toinen automyyjä oli jo sopinut pistävänsä autot jobbarille osana 10 auton könttää. Joulun alla vaimon ajossa hajosi tuolloin liikkeestä ostettu Saab, joka jäi odottamaan keväisempiä olosuhteita, nyt ei oikein lähdetä pihaolosuhteissa bensatankkia irroittelemaan jne.

Nettiautosta olen Sebringejä vuosien varrella katsellut ja todennut hintojen pudonneet todella alas ja eilen sitten kävimme liikkeestä ostamassa 203 000 km ajetun v6 Signature editionin vuosimallia 2006. Hinta oli enemmän kuin kohdallaan ja välipäivätarjouksena sai tingittyä pyynnöstä vielä mukavasti pois, auto on siisti kuin uusi, mutta apukuskin takakaarta vaivaa ilmeisesti tyyppivika eli alkava ruostevaurio ja pohjaa ei ole näköjään ikinä massattu, vaan on tehtaan pohjamaalissa, ehkä kunnon pesu ja massaus olisi nyt paikallaan. Mittariston taustavaloissa on kanssa ongelmaa, mutta näyttää sekin olevan tyyppivika. Kaikki muu kyllä toimii hienosti, niin vaihteisto kuin kaikki sähkölaitteetkin. Järkevää olisi varmaan ollut täällä kysellä etukäteen tarkkailtavia asioita, mutta nosturilla kun autoa tänä aamuna käytin, niin ei tuosta näytä näiden tyyppivikojen lisäksi mitään löytyvän.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa