300c Park asssistanr herjaa

300C, 300M..
soikhei
Jäsen
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: Su Marras 06, 2016 8:03 pm

#1

Viesti Kirjoittaja soikhei »

Jonkin aikaa on jo jatkunut ajoittainen park asssistant service ilmoituksen herjaaminen. Välillä auto on ollut juuri pesty, välillä likainen. Johtuuko ainoastaan jäätyneestä/ likaisesta sensorista? Millainen homma tuo on korjata kuntoon tai varmistua että sensori/ sensorit tiensä päässä? Autolla (3.5) ajettu 157000 ja vuosimalli -06. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
Pexi77
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 92
Liittynyt: To Syys 25, 2014 6:45 pm

#2

Viesti Kirjoittaja Pexi77 »

Virrat päälle ja P vaihde päälle,tämän jälkeen voi kokeilla sormella tuntuuko antureissa "värinää",jos ei niin anturi sökö.
Anturin vaihto vaatii takapuskurin irroitamisen,itse samaa vaivaa,vaihdoin tarvike anturit mutta eipä nuo toimineet..kytkin koko parkkitutkan pois käytöstä.
Supercharged V8
soikhei
Jäsen
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: Su Marras 06, 2016 8:03 pm

#3

Viesti Kirjoittaja soikhei »

Kiitos vinkistä, pitää huomenissa kokeilla väriseekö anturit.
soikhei
Jäsen
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: Su Marras 06, 2016 8:03 pm

#4

Viesti Kirjoittaja soikhei »

Tarkennus vielä tuohon värinään, väriseekä siis vaihteen ollessa P.llä vai R.llä. Pakki päällähän tuo peruutustutka ryhtyy toimimaan ymmärtääkseni.
Pexi77
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 92
Liittynyt: To Syys 25, 2014 6:45 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Pexi77 »

Joo R vaihde tietenkin,joku aivopieru oli tuo P vaihde. :D
Supercharged V8
soikhei
Jäsen
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: Su Marras 06, 2016 8:03 pm

#6

Viesti Kirjoittaja soikhei »

En tuntenut selkeää värinää, mutta kun kävin kaikki 4 läpi, niin 3 reagoi välittömästi lyöden valot punaisiksi kun käsi lähes sensorissa kiinni. Oikeanpuoleinen takakulma raegoi mielestäni heikoiten, eli ei alkanut sensori huutamaan vaikka valot ledeihin ilmestyikin (punaselle eivät tainneet mennä), eli onkohan takakulman sensori tiensä päässä eikä raegoi enää niin herkästi. Pitää katsella vielä tarkemmin. Ihan pienestä ei viitsisi puskuria alkaa purkamaan, vaikka vika voi olla ihan liitimessäki.
eewee
Jäsen
Jäsen
Viestit: 25
Liittynyt: La Joulu 17, 2016 8:49 am
Merkki: Chrysler
Malli: 300C
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.0 V6

#7

Viesti Kirjoittaja eewee »

Oon ymmärtäny, että sinänsä ei mikään ihme jos sensori hajoo. Mun kärryyn edellinen vaihto pari sensoria. Aikaisemmin oli MB 320 CDI W210 ja siitä poksu sensoreita niin edestä kuin takaa.

Lähinnä ajatellu vaan, että paljonko yhden sensorin takia pitää purkaa vai pääseekö kätevästi alakautta käsiksi ;)
soikhei
Jäsen
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: Su Marras 06, 2016 8:03 pm

#8

Viesti Kirjoittaja soikhei »

Saako parkkitutkan kytkettyä pois Personal settings valikosta? Ajottainen toimimattomuus rasittaa, onko toimittava katsastuksessa vai voiko olla pois kytkettynä?
Pexi77
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 92
Liittynyt: To Syys 25, 2014 6:45 pm

#9

Viesti Kirjoittaja Pexi77 »

Omasta ainakin sai kytkettyä pois,eikä katsastuksessa tarvi olla toimiva.
Supercharged V8
soikhei
Jäsen
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: Su Marras 06, 2016 8:03 pm

#10

Viesti Kirjoittaja soikhei »

Keskiviikona pääsen lukemaan vikakoodit, josko siellä selviää mitkä sensoreista rikki. Huoltamo antoi sensorin hinnaksi 85e ja Autokeskuksessa oli 80e. Miten monta tuntia tuo puskurin irroitus ja sensorin vaihtaminen lienee. Huoltamo johon menossa toimii tuntiveloituksella, eli toivottavasti ripeä vaihtotoimi.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa