Palvelussa saattaa esiintyä lyhyitä katkoksia vk 42 aikana huoltotöiden vuoksi. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa.

KOLINA TAKAA SEBRING

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
Aapeli1
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Malli: 300M ja SEBRING
Iskutilavuus: 3.5 V6 ja 2,7 V6
Varustetaso: LX

KOLINA TAKAA SEBRING

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 » La Maalis 18, 2017 12:16 pm

Alkoi kuulua kolinaa takaa ja vaihdoin molemmat iskarien yläpäät eli jousikupit.Olivat aika haperot mutta kolina jäi silti.
Nyt selvisi syy eli takaripustuksen pallonivel väljä.Onko kukaan vaihtanut osaa vai pitääkö vaihtaa koko ylätukivarsi?

Silversebring
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 273
Liittynyt: Pe Syys 26, 2014 9:47 am

Re: KOLINA TAKAA SEBRING

Viesti Kirjoittaja Silversebring » La Maalis 18, 2017 12:46 pm

En kyllä osaa tähän linkittää, mutta mene tuonne kehittyneeseen hakuun ja kirjoita sinne "nivel" ja valitse osio "Sebring 1st Gen" Löytyy jotain juttua.
Grand Voyager 3,3 vm.2003
Renault megane 1,4 vm 2002

Trasseli
Jäsen
Jäsen
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.7 V6
Varustetaso: LX

Re: KOLINA TAKAA SEBRING

Viesti Kirjoittaja Trasseli » La Maalis 18, 2017 4:07 pm

Just vaihdatin omaani yläpuoliset pallonivelet eteen. Ja ainakin etupuolen vastaavassa tilanteessa oli korjaamon mukaan helpompaa vaihtaa koko tukivarsi kuin ruveta ähräämään palloniveltä tukivarresta irti ja laittaa uutta niveltä tilalle vanhaan tukivarteen. Siitäkin huolimatta, ettätukivarren irrottaminen edestä vaatii koko iskaritolpan irrottamista kun ei muuten mahdu. Liekö takana sama homma?

Rockautosta tilasin osat ja koko tukivarsi pallonivelineen oli vain noin kympin kalliimpi kuin pelkkä pallonivel, joten siinäkin mielessä oli kannattavaa vaihtaa samalla koko roska.

Samaan pakettiin otin myös myös raidetangon päät ja koiranluut eteen. Loppui etupään kolinat siihen :)
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996

karpaasi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 2:30 pm
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

Re: KOLINA TAKAA SEBRING

Viesti Kirjoittaja karpaasi » La Maalis 18, 2017 9:29 pm

Mulla vaihdettiin pajalla ja kesti 4 tuntia ja osat alvadista kympin puoli. Helpon näköinen homma, mutta tiukkaa on.

Aapeli1
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Malli: 300M ja SEBRING
Iskutilavuus: 3.5 V6 ja 2,7 V6
Varustetaso: LX

Re: KOLINA TAKAA SEBRING

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 » Ma Maalis 20, 2017 4:44 pm

karpaasi kirjoitti:Mulla vaihdettiin pajalla ja kesti 4 tuntia ja osat alvadista kympin puoli. Helpon näköinen homma, mutta tiukkaa on.
Onko muistikuvaa mikä oli koodi nivelllä?
Oliko 93-17346 vai AMGK7346 , näkyy olevan montaa hintaa.

karpaasi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 2:30 pm
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

Re: KOLINA TAKAA SEBRING

Viesti Kirjoittaja karpaasi » Ti Maalis 21, 2017 6:04 pm

En muista kyllä, mutta osa on sama eteen ja taakse. Älä ota halvinta, kun se asennuksen työläys voi johtua siitä osastakin ja toinen merkki voi sujahtaa paikalleen heittämällä. Mun osat maksoi muistaakseni 10,16. Tieto lytyy tuosta sebustani turinaa ketjusa.

Coco
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 33
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

Re: KOLINA TAKAA SEBRING

Viesti Kirjoittaja Coco » Ke Maalis 22, 2017 5:23 pm

Palloniveliä laitellessa pätee sama kuin laakereissakin, eli nivel pakastimeen yöksi, ja tukivarteen lämpöä asennusvaiheessa, niin tulee lämpölaajeneminen avuksi. ;)

karpaasi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 2:30 pm
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

Re: KOLINA TAKAA SEBRING

Viesti Kirjoittaja karpaasi » To Maalis 23, 2017 9:05 pm

Coco kirjoitti:Palloniveliä laitellessa pätee sama kuin laakereissakin, eli nivel pakastimeen yöksi, ja tukivarteen lämpöä asennusvaiheessa, niin tulee lämpölaajeneminen avuksi. ;)
Kaljat jääkaappiin :)

Coco
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 33
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

Re: KOLINA TAKAA SEBRING

Viesti Kirjoittaja Coco » Pe Maalis 24, 2017 5:23 pm

^Tuokin on hyvä muistaa ajoissa. :lol:

Aapeli1
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Malli: 300M ja SEBRING
Iskutilavuus: 3.5 V6 ja 2,7 V6
Varustetaso: LX

Re: KOLINA TAKAA SEBRING

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 » Ke Maalis 29, 2017 4:11 pm

Pallonivel vaihdettu ja aikaa meni 3 tuntia (Yli viikko meni kun postin kulku Suomessa kesti ja kesti...).
1h meni ulos/sisäänasennus työkalua tehdessä muuten ei paha homma.
Nyt vielä kun muistaa oluet kylmästä ottaa :D

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa