Pakkaset kun alkoi, tuntuu että vojan jarruissa jotain häikkää. Jarrut kyllä pelaa ja puree ihan hyvin, ja juuri kesällä vaihdettu palat ja herkistelty, mutta nyt kun poljinta kunnolla polkee, se menee pohjaan asti. Jarrut on kuitenkin lukossa paljon ennen tätä, joten pysäyttämistä tuo ei haittaa mitenkään, mutta mitähän mieltä tuollaisesta ollaan katsastuksessa?
Paikallaan ja auto sammuksissa, poljin on kova.
Ei siis muuta ongelmaa kuin jarrupolkimen pitempi liike. Mistä voisi olla kyse? Jarrunesteen määrä tarkistettu.
Jarrupoljin pohjaan
-
- Ylläpito
- Viestit: 208
- Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Sebring
- Vuosimalli: 2005
#2
Oletko jarruja ilmannut? Jos oikein paljon ilmaa on järjestelmässä saattaa poljin mennä lattiaan asti. Paikallaan ja sammuksissa poljin yleensä on kova jo muutaman painalluksen jälkeen kun tehostimeen jäänyt alipaine kuluu loppuun. Saattaa olla, että katsuri hylkää jos kovinkin helposti painuu lattiaan poljin Eihän nestettä vuoda mistään?
2.4 L 2005 Sebring
-
- Jäsen
- Viestit: 16
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 9:00 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2007
- Iskutilavuus: 3.3 V6
- Varustetaso: Touring
#3
En ole ilmannut, ja nesteitäkään ei ole tietääkseni vaihdettu ainakaan muutamaan vuoteen. Ei myöskään vuoda mistään.
Nyt kun tuli jälleen lämmintä ja sadetta, jarrut tuntuu normaalilta. Ehkä vaihdan nesteet ja ilmaan jarrut vielä tänä kesänä, eiköhän tuo sillä korjaannu.
Nyt kun tuli jälleen lämmintä ja sadetta, jarrut tuntuu normaalilta. Ehkä vaihdan nesteet ja ilmaan jarrut vielä tänä kesänä, eiköhän tuo sillä korjaannu.
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 6:31 pm
- Merkki: wolkkari
- Malli: golf
- Vuosimalli: 2013
- Iskutilavuus: 2.0
#4
Itse epäilisin myös ilmaa jarruissa mutta omassa autossa oli myös samantapaisia ongelmia kovilla pakkasjaksoilla.
Jarrupoljin meni lähes välittömästi kovaksi kun auton sammutti. Omassa autossa vika oli kovettuneessa alipaineletkussa, joka ei toiminut enää oikein eli se meni liian väljäksi kovalla pakkasella ja jarrusylinterissä oleva venttiili jäätyi kosteuden takia aavistuksen raolleen. Korjaukset taisivat maksaa muutaman euron.
Jarrupoljin meni lähes välittömästi kovaksi kun auton sammutti. Omassa autossa vika oli kovettuneessa alipaineletkussa, joka ei toiminut enää oikein eli se meni liian väljäksi kovalla pakkasella ja jarrusylinterissä oleva venttiili jäätyi kosteuden takia aavistuksen raolleen. Korjaukset taisivat maksaa muutaman euron.
wag golf
ex. Chrysler Voyager 2007 2.8CRD 220tkm
ex. Dodge Journey 2010 2,0CRD DCT 86tkm
ex. Chrysler Voyager 2002 2,5CRD 438tkm
ex. Chrysler Voyager 2007 2.8CRD 220tkm
ex. Dodge Journey 2010 2,0CRD DCT 86tkm
ex. Chrysler Voyager 2002 2,5CRD 438tkm
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija