Keskuslukitus 2.8 CRD '04
#1
Mikä mahtaa lukitusta vaivata?
Ovet ei toimi välillä lainkaan, ei kaukosäätimestä, ei sisäkytkimistä, eikä ajossa menevä automaattilukituskaan mene päälle. Avaimella menee pelkkä kuskin ovi lukkoon.
Kaukosäätimestä kun painaa, niin vilkut vilahtaa ja sisävalo syttyy, ja kun taas painaa ovet lukkoon, niin vilkut vilahtaa ja sisävalo sammuu. Lukitus ei vaan pelaa suuntaan eikä toiseen.
Ovet ei toimi välillä lainkaan, ei kaukosäätimestä, ei sisäkytkimistä, eikä ajossa menevä automaattilukituskaan mene päälle. Avaimella menee pelkkä kuskin ovi lukkoon.
Kaukosäätimestä kun painaa, niin vilkut vilahtaa ja sisävalo syttyy, ja kun taas painaa ovet lukkoon, niin vilkut vilahtaa ja sisävalo sammuu. Lukitus ei vaan pelaa suuntaan eikä toiseen.
#3
Keskuslukitusta ohjaa BCM (Body Control Module), joten erillisiä releitä tai keskuslukituksen ohjainyksikköä ei ole.
Kun kyse on dieselistä, herää kysymys, onko pakkasilla akku päässyt tyhjenemään tai kovasti vajaavaraukseen? Jos näin on, niin 'master reset' on paikallaan, eli akun kaapeli vartiksi irti. Kannattaa kaivaa ennen tuota radion koodi esille. Tietenkin akku on syytä olla kunnon varauksessa tässä vaiheessa.
Kun kyse on dieselistä, herää kysymys, onko pakkasilla akku päässyt tyhjenemään tai kovasti vajaavaraukseen? Jos näin on, niin 'master reset' on paikallaan, eli akun kaapeli vartiksi irti. Kannattaa kaivaa ennen tuota radion koodi esille. Tietenkin akku on syytä olla kunnon varauksessa tässä vaiheessa.
#5
Mulla oli kenkä irti akusta pari päivää sitten yön yli, kun oli akku hyytynyt kovalla pakkasella ja oli latauksessa yön. Sen jälkeen lukitus pelas päivän tai pari, ja sitten taas pimeni.
Relettä itekkin ensin epäilin, mutten tosiaan kyllä mistään sitä löytänyt.
Relettä itekkin ensin epäilin, mutten tosiaan kyllä mistään sitä löytänyt.
#6
Onkohan akku vielä hyvässä kunnossa vai ehkä jo ehtoopuolella? 2.8 CRD:ssä on aivan liian pieni akku Suomen olosuhteisiin (oma mielipide). Startti on iso ja kuormittaa akkua sen verran paljon, että jännite saattaa huonossa akussa pudota yhdenkin startin aikana niin, että BCM:n ohjelma sekoaa. Toki vika voi olla muuallakin, mutta Voyagerissa esiintyy kummastuttavia häiriöitä akun vajaatoiminnan yhteydessä.
-
- Uusi jäsen
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ma Tammi 12, 2015 11:17 am
#7
Mulla tekee just samaa keskuslukitus 2.8crd:ssä . IOD sulakkeen kun kayttää vähän aikaa irti kuittaantuu ja taas keskuslukitus toimii ainakin jonkun aikaa. Näissä malleissa ilmeisesti tyyppivika tommoinen. Jotenkin saisi vissiin päivitettyä jos käyttäisi johdon perässä. Mutta itsellä ei tarkempaa tietoa asiasta. Jos joku joskus tehnyt niin infoa vaan tänne.
#8
Noihin keskuslukitus juttuihin on tommonen TSB:kin.
FOR MARKETS OUTSIDE OF THE UNITED STATES AND CANADA, THE FLASH
FILES AND REPROGRAMMING INSTRUCTIONS WILL BE AVAILABLE ON ITIL/ISIS
DVD FEBRUARY, 2005.
SUBJECT:
Flash: Driver And Passenger Power Door Lock Switches Inoperative And Opening the
Liftgate Triggers The Theft Alarm
OVERVIEW:
This bulletin involves selectively erasing and reprogramming the Body Control Module
(BCM) with new software.
MODELS:
2004 - 2005 (RG) Chrysler Voyager (International Markets)
2004 - 2005 (RS) Town & Country/Caravan
eli
http://www.revbase.com/BBBMotor/TSb/Dow ... ?id=126566
FOR MARKETS OUTSIDE OF THE UNITED STATES AND CANADA, THE FLASH
FILES AND REPROGRAMMING INSTRUCTIONS WILL BE AVAILABLE ON ITIL/ISIS
DVD FEBRUARY, 2005.
SUBJECT:
Flash: Driver And Passenger Power Door Lock Switches Inoperative And Opening the
Liftgate Triggers The Theft Alarm
OVERVIEW:
This bulletin involves selectively erasing and reprogramming the Body Control Module
(BCM) with new software.
MODELS:
2004 - 2005 (RG) Chrysler Voyager (International Markets)
2004 - 2005 (RS) Town & Country/Caravan
eli
http://www.revbase.com/BBBMotor/TSb/Dow ... ?id=126566
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija